11 Mart 2009 Çarşamba

Kur'andan öğrenmek için...


P: Kur'anı Kerimde eşcinsellik gerçekten de senin dediğin gibi AÇIKÇA BAHSEDİLMEMİŞ Mİ?
bu sana sorum

Cevap: tüm insanlığa birden bakarak bazı elde edilecekler var: Hz Peygambere kadar diğer peygamberlerle toplumsal yaşamın ve devlet yapısının temelleri atılmış, dünya hayatının temel özellikleri anlaşılmış, Ondan sonrasında ise sürekli içselleşmiş ve insani özellikler keşfedilip yorumlanmış. hatta kilitler altında tutup tüm gözlerden sakladığımız en gizli korkularımız en büyük heves ve fantazilerimizle yüzleşmek bu çağın özelliği olmuş, buna bazen sinema bazen fikir yazıları bazen dost meclisleri aracı olmuş.... özgürlüğün bugün artık diğer insanlara rağmen istediğini yapmak değil, doğrudan kendi heveslerini sınırlayıp, temas eden komşularına saygı demek olduğunu anlıyoruz. "el-hürriyet-üş şer'iyyetü atiye tür Rahman" ile özgürlüğün aslında nasıl bir yük olduğu bizim tarafımızdan anlaşılıyor. böylesi çokca konu var ki eski dönemler için nazari iken bizim için hissederek evet dediğimiz temel kanunlar olmuşlar. bu konulardan birisi de eşcinselliktir.

eski asırların devlet manasının artık bireyde toplandığı bir dönemde içimizdeki tüm vasıflarımız o kalabalık olmuş ve devletlerin diz çöktüğü semavi vahy karşısında, Kur'anla bireyler ve içlerindeki kalabalık muhatap olur hale gelmiştir. Kur'an sınırlarını genişlettikçe dahil olan her konu bir şekilde adeta reform geçirip içinde yerbulmuştur. şimdi ise bu gayret mahrem hayatın kapısına dayanmış görünmektedir. Kur'an doğrudan ilgilenmediği lakin insanların ısrarla cevap aradığı bu konu insanın en iç alemine vardığından Kur'anın manaları da en ince en hafif en flu şekilde bu konuya bakmaktadır.

eşcinsellik gibi bir davranışa kavram olarak bakabilmek gerek. sonra onun penceresinden Kur'anı görmek gerek. ardından bu bakışın kitleselleşmesi gerek... bundan sonrasında oluşan ortak tepki ve davranışlarla, beklenilen ahlaki karakter oluşur. işte bu noktadan sonra Kur'an eşcinsellikten şöyle bahsediyor denir. eşcinsellik ortak bir davranış paydasında hukukunu Kur'an içinde bulur. yaş kuru herşey içinde olan bu semavi ses eşcinselliğe de muhatap olur.

bu anlattığım gelişim henüz oluşuyor olduğundan Kur'an diğer konuları bahsettiği kadar açıkca bu konudan bahsetmemiştir. dersin yüksekliği muhatabın gelişimine bağlıdır. o sınıfa geldiğimizde o dersi alacağız. durmayıp devam edeceğiz. insanın dünya serüveni de böylece en içindeki son kapıyı aralamakla batın-ı kalbe ulaşmakla zirvesine çıkarken, geri dönüp baktığında tüm maddi ve manevi nice adımları geçip cennete layık bir kıymet aldığını müşahede edecek.

soru : Kur'anda eşcinsellik açıkça bahsedilmiş mi?
cevap: eşcinsellikten korkarak utanarak sıkılarak bahseden insanlar Kur'ana açıkça eşcinsellik sende bahsedilmiş mi diye sormuşlar mı? ne zaman ki kendi içsel kapılarını açıp tabi olarak kul oldular, tüm taleplerine o zaman cevap verilir. çünkü cevap çok kıymetlidir. çünkü cevap algılarında ve muhasebelerinde yeni bir dönemin başlangıcıdır...
soru: Kur'anda eşcinsellik ders veriliyor mu?
cevap: Sen Kur'andan o dersi talep ediyor musun? geçmiş asırların insanları aldıkları cevap uğrunda tüm heveslerinden geçip tüm sevdiklerini harcayabilip sonraki çağı başlattılar. Sen kendi ruh sarmallarını açıp en gizli kilitlerden sıyrılıp Kur'an karşında teslim olup bu soruya cevap istedin mi?

11 yorum:

  1. Yine ufuk açıcı bir paylaşım daha. Soruları cevaplayan kişi kim? Öğreneblir miyim?

    YanıtlaSil
  2. sorular değişik zamanlarda soruldu. cevapların kimi bana aitti kimi de cevaplanırken ben de vardım. yakın zamanda yine bahsi geçince elimdekileri buket yapıp blog'uma koydum.

    YanıtlaSil
  3. cok guzel cevaplamissin hic bisey anlamadim herseyin okunu cikardiniz zaten kurana gore her turlu iliski serbesy bebek, cocuk, hayvan, bitki , escinsellik, allah herseyi yapin demis sanki hahaaaa

    YanıtlaSil
  4. ilginç... her türlü ilişki serbest olduğunu ben savunmadım yazmadım, demeye de çalışmadım. öyle anlamakta inat edip sizin dışınızdaki herşeye böyle yaklaşıyorsanız mağranızdan çıkıp, artık aydınlanmanızın vakti gelmiş.

    YanıtlaSil
  5. Soruya soruyla cevap yalnızca bu konunun muhatabı olmayanlara mı? Şahsen muhatabıyım da, cevabınızı merak ettim :)

    YanıtlaSil
  6. (yorumun düzeltilmiş halidir)
    MİSAFİR
    Şu satırlara dikkat (Aslında yazının tamamına dikkat):

    "Kur'an doğrudan ilgilenmediği lakin insanların ısrarla cevap aradığı bu konu insanın en iç alemine vardığından Kur'anın manaları da en ince en hafif en flu şekilde bu konuya bakmaktadır.

    eşcinsellik gibi bir davranışa kavram olarak bakabilmek gerek. sonra onun penceresinden Kur'anı görmek gerek. ardından bu bakışın kitleselleşmesi gerek... bundan sonrasında oluşan ortak tepki ve davranışlarla, beklenilen ahlaki karakter oluşur. işte bu noktadan sonra Kur'an eşcinsellikten şöyle bahsediyor denir. eşcinsellik ortak bir davranış paydasında hukukunu Kur'an içinde bulur. yaş kuru herşey içinde olan bu semavi ses eşcinselliğe de muhatap olur.

    bu anlattığım gelişim henüz oluşuyor olduğundan Kur'an diğer konuları bahsettiği kadar açıkca bu konudan bahsetmemiştir. dersin yüksekliği muhatabın gelişimine bağlıdır. o sınıfa geldiğimizde o dersi alacağız. durmayıp devam edeceğiz. insanın dünya serüveni de böylece en içindeki son kapıyı aralamakla batın-ı kalbe ulaşmakla zirvesine çıkarken, geri dönüp baktığında tüm maddi ve manevi nice adımları geçip cennete layık bir kıymet aldığını müşahede edecek."
    Yani oldu mu şimdi. eşcinsellik sanki yeni ortaya çıkan birşey mi ki kuranın bu konuda görüşü net olmasın. Ayrıca bu konuda peygamberimizin hadisleri ve alimlerin tefsirleri ve izahları var. Yani bunlar apaçık ortada dururken yazarın yukarıdaki satırları serdetmesi ne anlama gelmektedir? Kur'anı ben kafama göre yorumlarım demektir. Kimsenin buna hakkı olmadığını düşünüyorum. Bu konuda ciddi ikazlar vardır. Kuranı yorumlamak ihtisas/uzmanlık isteyen bir iştir. Peygamberimizin hadislerini, ehli sünnet alimlerinin izahlarını öğrenmeden, dikkkate almadan kuranı kendi kafasına göre yorumlamak insanı dinden çıkma noktasına kadar götürür (uzmanlara sorabilirsiniz). Eğer bu satırların yazarı bir ard niyet taşımıyorsa. bu işin doğrusunu, yetkili kaynaklardan, uzmanlardan mesela diyanetten öğrenir yazısını o bilgiler ışığında düzeltir. yada kendisine verecekleri ilgili yazıyı alır buraya aynen koyar. aksi takdirde ayetlerden, hadislerden ve risale nurlardan bahsetmesine karşı şüpheyle bakılır. Şüpheden kastımız, bunları kendi "özel/gizli" maksatları uğrunda, kullanması dır. ki bunun dini literatürdeki adını tahmin eder/edersiniz.
    Yazarın bu yorumu yayınlayıp yayınlamaması da onun ard niyeti olup olmadığına bir ölçü olacaktir biline...


    Not: son iki soruya kaçamak cevap vermesi, net cevap vermemesi/verememesi söylediklerimizin doğru olduğunu kanıtlamaya yeter. Yazar ya bilmiyor yada biliyor söylemek işine gelmiyor. Dikkatli nazarlar bunu farketmektedir.

    YanıtlaSil
  7. @MISAFIR
    Eşcinselliğin yeni çıkan bir şey olmadığını söylemişsiniz. doğrudur insanlık kadar eskidir. insanlık kadar eski bir başka kavram da eşcinsellikten bahsedince içinde öfke fırtınası kopan insanlardır.

    hikmetli hadisler ve her çağın alimlerinden bahsetmişsiniz. elbette her çağın algısına muvafık anlatıp hayatında yaşayan alimler islamın yüzakı olmuşlar.

    yeni olan, değişen ise insanların dini milli ve cinsel kimlikleri ile görünür olmak istemeleridir. çoğu kere haklılığa değil toplum endişesine göre hükmedip uyumsuzluk uzaklaştırılırmış. artık dünyada uyumsuzları sürgün edip gönderecek uzak beldeler ve adalar yok. artık dünya tek bir şehir...

    böyle bir gelişimde nasıl tüm mezhep ve yollar azimet prensipleri ile artık bir araya geliyor ve insanlık tek bir dersi alacak seviyede birleşiyorsa, öle de ortaya çıkan bu çağın kavramları da aynı estetik ve etik içinde değerlendirilir...

    bu değerlendirmeleri yapan ben değilim.

    değerlendirmeleri yapanlar diyanet camiasından değerli alimler ve dedikleri de şurada ve burada paylaşılmış.

    bu blogdaki paylaşım insanı dinden çıkarmaz. çünkü sorun islama küsmüş ve kendini lanetli hisseden eşcinsele ulaşma çabasıdır. eğer serin bir nazarla bakabilirseniz; amaç, kendisi ile barışık, onurlu ve islama sahip çıkan, şevkli pek çok eşcinseli doğrulamak ve bundan haberi olmayan ve bilimsel gerçek olan bu yurdun evladı olan dindar eşcinsellerdeki fevkalade yüksek intihar oranına müdahele etmektir.

    yüzden fazla makalede bu kocaman amacı okuyamadığınız halde özel/gizli makasat kokusu almanız çok ilginç. ihtimalden şüpheye oradan "reddediş"e intikal etmenizi anlamak mümkün değildir. hele sonunda nifaktan tüttürmek bütün bütün fevri olmuş.

    bu blogu okurken sizden ricam empati kurup bakmanız. siz içinizde merhamet savaşları verirken uzak bir yerlerde müslüman genç insanlar cahiliye dönemindeki gibi yakılıp gömülüyor, yakın ve hatta aynı şehirde bir yerlerde samimi dindar müslümanlar kendini lanetli sandığından intiharla yüz yüze geliyor.

    YanıtlaSil
  8. Kahire üniversitesinde ki bir profosorun arkadasıma eşcinsellik hakkında fikrini almak istemesi üzerine sordugu soruya cevabı şu olmuş..
    zamanında bır grup sahabe peygamber efendimize iki erkeği yan yana gördüğümüzde ne yapalım demişler ve Peygamber efendimiz onları iki ayrı odaya alın bir zaman geçsin ve birbirlerinden vazgeçmiyorlarsa biraz darp edin ve hala birbirlerinden vazgeçmiyolarsa kimseye gorunmedıklerı taktırde nasıl yasamak ıstıyorlar sa yasasınlar seklınde konusmus, doğru yanlış bunun hukmunu ben degıl kımse veremez ama şöyle birşey var ki eşcinsellerin çoğu ''bır de bunu deneyelim'' gibi sapkın bır dusunceyle oluşmuyor doğumundan demek kadar dogru bılemem ama ergenlıgın baslamasıyla cınsel kımlık olusuyor ve hissetmeye başlıyoruz, nefis her varlıkta bulunan ve karsı koyması zaman zaman cok zor olan bır duygu, bu bir imtahan ve bence eşcinsellerin imtahanıda bu; gunumuzde bır cok encınsel zevk için bır takım insanlarla birlikte oluyor bundan oturu (bence) gunahkar oluyorlar şayet ki aşk işin içine girdiğinde (bence) gunah perdesi burdan kalkıyor cunku bırını sevmek gunah olamaz dıye dusunuyorum tabıkı bunun takdiri sadece Allaha kalmış, kimseye her hangı bır konuda bu boyledır soyledır demek bana dusmez kaldıkı bunun vebalınıde almak ıstemem ben sadece dusuncemı dıle getırdım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu olayı rivayet eden kim, hadis numarası, sayfa numarası vs nedir??

      Mantık olarak Nisa suresindeki cezaya uyuyor, zina eden iki erkeğin tekdir için biraz darp edilmeleri. Ama sonuçta kimseye görünmedikleri takdirde serbestlik olması biraz şüpheli gibi??

      Madem günah değil neden evlenirlerse helaldir ama zina için bir aradalarsa darp edilmelidirler gibi bir sonuç yerine böyle bir şey söyleniyor???

      Bu rivayeti senetleriyle bulmamız mümkün müdür?

      Kahirede'ki profesöre mail atabilir miyiz bu kişinin arkadaşından adresini alıp?

      Bu profesörün durumunu bilmiyoruz, son açıklama sanki günümüz toplumsal ikiyüzlülüğünü anımsattı bana...

      Sil
  9. BEN BİR EŞ CİNSEL OLARAK KORKUMDAN VE MERAKIMDAN ARAŞTIRMAYA BAŞLADIGIMDA BU SİTEYE DENK GELDİM GEREK YORUMLAR GEREK AÇIKLAMALARIN BAZISINA KATILIR GİBİ OLDUM BAZISINI SAÇMA BULDUM FAKAT BU EN SON YAZILAN YORUMU DOGRU BULMUYORUM Kİ OKİ BİR KARINCAYI DAHİ İNCİLTMEYEN Kİ OKİ KULU GÜNAH İŞLEDİ DİE SAATLERCE EL AÇIP ALLAHA DUA EDİP ONU AFFETMESİ İÇİN SAATLERCE AGLAYAN PEYGAMBER EFENDİİMİZ SV.HZ.MUHAMMET.EFENDİMİZ Mİ KALKMIŞ Bİ ODAYA KAPAYIN DARP EDİN SONRA BIRAKIN DEMİŞ ÇOK SAÇMA AÇIN GÖZÜNÜZÜ YA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darp mevzu için bakınız Nisa Suresi. 16. Ayet..

      Çoğu müfessir bunu erkek-kadın arasındaki zina olarak yazar.

      Ama bir kısım ehl-i ilim ise iki erkek arasındanki ilişki diye meal verir.

      İkinci şık geçerliyse, iki erkeğin zinası demek iki erkeğin evlenmeden girdiği ilişki demektir. Demek ki, bu ilişkiye helal yoldan girmenin yolu da evlilikten geçiyor. Tabii sırf cinsellik için evlenmekse bu niyetin riyası kişinin kendini mesul eder. Eşcinselliği değil !!

      Evlilik için en önemli unsur denkliktir, Efendimiz'e (S.A.S) göre dinde ve huyda güzellik ve denlik aranmalıdır.

      Umarım, merhamet ve vicdan çerçevesinden sapmadan hakkı arar ve nefsani ve şeytani duygulara aldanmayız.

      Unutmayın, şeytan birbirinizi sevmenizi istemez...

      Efendimiz (S.A.S) ise, "...Birbirinizi sevmedikçe gerçekten iman etmiş sayılmazsınız" der...

      Bilmem anlatabildim mi?

      Sevgiler ve salametle

      Sil