11 Mart 2008 Salı

Eşcinsel Kardeşliği



Eşcinsellik özünde hep yalnızlaştırılmaya çalışılmış bir kavramdır. Homofobikler bir taraftan, kendi eşcinselliğini sadece cinsellik olarak gören Eşcinseller diğer taraftan uğraşmaktadırlar. sonuçta ise olaylar karşısında her zaman mağlup olmaya hazır ve zaten hayata yenik başlayan bir eşcinsellik çıkmaktadır. bu dezavantajın, sorunun sebebi eşcinsellik değil, eşcinselin en olmadık zamanda yalnız kalmasıdır. olay karşısında yalnız avlanmak mağlubiyeti getirmekte ve fırsatlar zararlara dönüşmektedir.

Bunu engellemek yalnızca dayanışma ile olur. birbirini bilen ve birbirini destekleyen ferdlerden oluşan bir topluluk, bireylerinin gafil avlandığı bir olayda soğuk kanlılıkları ve doğru yerde doğru tepkiyi vermeleri ile başarıya yürürler.


pek çok örnek zaten hayatımıza karışıp akmaktadır. Aile eşcinsel oğullarının eşcinsel olduğuna dair somut deliller farketmiştir. Eşcinsel bireyin gördüğü manzara budur. hata ile kendine ait bir ipucunu, hele hele utanması belki de inkar etmesi gereken kimliğinin bir özelliğini sezdirmiştir. Aile bunun karşısında şok geçirip yaşadıkları bu üzüntüden dolayı terbiye etmek için bireye şiddet uygulamaktadırlar. oysa bu sahte perde arkasında gerçekler farklı renkler alırlar. ailenin farketmesi diye bir durum yoktur. aile özellikle de "anne" bilir! Anne evladının eşcinsel olduğunu bilir! Aile evladının gelişen karakterini desteklemek ve özelliklerini kabul etmek zorundadır. evlat, 6 yaşında da olsa 66 yaşında da olsa özel hayatı vardır. onun özeline saygı gerekir. aynı çatı altında olmak yada ailesi olmak özel hayatı üstünde tasarruf yetkisi vermez. Aile evladının eşcinsel olması ile şok geçirmez, öyle görünür. görüntü ise ruhumuzu etkilemez. bu ruhun terbiyeye ihtiyacı elbette vardır. öğretilmeye görgü ve bilgisinin artırılmasına elbette ihtiyacı vardır. bu ise öğretmen gibi hareket ederek yapılır. hissi çıkışlar, azarlar, hatta darp ile terbiye olmaz. eşcinsel çevresi olan bir eşcinsel için bu durum çoğu kere bilinen ve herkesin sessizce onayladığı bir özellik olarak kalır. eğer deşifre olursa zaten eşcinsel dışı çevre, ki buna aile de dahil belli bir mesafe ve ciddiyet araya girdiğinden tenkitler ve tehditler şeklinde değil, sevdiği için ihtar etmek şiddetine düşer.


Uzun yıllar hedefteyken birden aşılmaz bir problem taraflardan birine birlikteliği bitirmek kararını aldırmıştır. olay masaya yatırılınca şok olan sevgili intikam hisleri ile yakın çevreye eşcinsel hayatı ifşa eder. bu şiddet karşısında, intihar da dahil, her şey ümitsizliğin seçenekleri olarak çeşitlenir. yalnız birey herkese ve her şeye karşı güvensizleşir ve içine kapanır. bu duruma bir eşcinsel ruh tahammül edemez. tek başına olmayıp çevresinden kendisine ulaşılabilse, özellikle eşcinsel bir çevre ona destek olabilse, bu durumda bakış açısı değişir. çünkü sevgiliye basit ifadeler bile danışılmadan söylenemez. Sevmek hassaslık getirir. bu hassasiyet eğer sevginin kaybedilmesi sözkonusu ise hırçınlığa dönüşebilir. bunun önünü almak ancak adımlarımızı danışarak atmamızla mümkün olur. eğer çevreye söylenmesi ile karşılaşmışsak, genellikle beklendiği gibi, hıçkırıklara boğulan incinmiş eşcinsel yerine, soğuk kanlı ve meselenin üzerine gitmeden yatışmasına sabreden eşcinsel olmak sonuca götürür. söylenen ne olursa olsun sabırla dinlenmeli, vakit kazanılmalı, Eşcinsel kardeşliğini paylaştığı grupla meselesini pişirip tavrını belirlemeden cevap asla vermemelidir.


bize yakın olan ve bizi biz olarak kabul eden bir yakın çevre, hayat kadar önemlidir. binler örnekler ile ortada olan temel ihtiyaç kalbi aynı duygularla çarpan kişilerin oluşturduğu topluluktur. buna sahip olmayan için yukarıdaki örneklerdeki hatalı taraflar ortaya dökülür. çevresi olanlar ise tüm bu ve benzeri kötü olaylardan yeni kazançlar elde ederek çıkarlar.

53 yorum:

  1. ben g oldumu son 3 yıldakaral verdım ve ogunden sonra kendımden nefret etım ve g olmak ıstemezdım ben ınaclıyım ve bbu bır hastalıkdeıldıyorlar ya dusunun hangı ınsan ısteye ısteye yapar bunu ben ıstemezdımama g yım ve ınaclıyım bu cok tezat bı olay bu benım cok canımı yakıyo ben g olmayı ıstemezdım ama bazen kendıme engel olamıyom yakısıklı bırını gorunce duygularım apar topar olur canım cok yanıyor kımseye bısey demedım sesım bıde ınce ve bu durum benım cok canımı yakıyo neden ben g oldum ıslada cenete gırecezmı ısla dınıde g ler ne yer var bılmıyom neden ben g oldum sucum ne g olmak gunahmı hacaya telefonla sordugumda g olamak cook gunah dıyor

    YanıtlaSil
  2. gay olduğunuza 3 yılda karar vermek yeterince ağır bir karar. bir de üstüne kendinizden nefret etmişsiniz. kalan hayatı nasıl yaşamayı düşünüyorsunuz?

    inanın şu şartlarda kimse gay olmak istemez. seçimimiz olmadığına göre eldeki durumdan nasıl onurlu ve güzel bir hayat çıkartabiliriz ona bakmak lazım. asıl hayat ahiret hayatı olduğuna göre, bu dünyayı da ona köprü olarak görüp öyle çalışmalı. öyleyse inançlı olduğunuzdan dolayı tebrik ederim. gay olmak ise size çok güzel değerler getiren bir güzellik. hisler ve duygular çok pahalıdır. şükretmek lazım...

    sesinizin ince olmasını kötü görmek verilen nimeti küçümsemek anlamına gelmemeli. konuşamayanlar o sese hayatlarını verirdi. biz tüm bedenimizden memnun ve razıyız.

    islam herkese gelmiştir. herkes kelimesi içinde sizin yeriniz var. arayıp bulmalısınız.

    dost dostu ile beraber cennettedir. madem öyledir, cennete layık dostluklara gayret etmeli, Allahı razı edecek bir hayat için çalışmalı...

    danıştığınız hoca gibi pek çok kimseler, gay dendiğinde ne anlıyor onu çözmeli. biz o tariftekilerden mi olmaya çalışıyoruz? biz zaten olmuşuz, öyle ise en güzel şekilde yaşayalım...

    YanıtlaSil
  3. kendisine haram olan birini arkadan yapan (erkekleri) yani g olan biri ömür boyu cenabet diyolar bu ne derece doğtudur lütfen cvp yazınn!!!

    YanıtlaSil
  4. evet bu tür zecr ifadeleri çokca duymak mümkün. bu ifadelerin bir kısmı hadislerde var. bu hadisler biz eşcinselleri heteroseksüellerin deneme tahtası olmaktan koruyor. bence size hadis nakletmeden önce hedefe kendilerini koymaları lazım.

    öte yandan bir de hadislerden aldıkları heyecanla sınırı aşıp yerden yere çarpanlar var. mübalağa zemmi zımmidir. hadis ne ise o kadardır. ifade eklemek manasına zarar verir...

    YanıtlaSil
  5. gay olmak suc haline geldi artık yakında bizi sokakda gören polisler nezarete atacak apis cezası verecek ale geliyoruz ne varki gaylık diye bişey var nakadar günah bilemem allah bilir biz bilmeyiz. benim görüşüm gaylık kader insanın kaderi diye bişey var ama biz dişe diş gidemiyoruz cinsel kimliğimizin arkasın da duramıyoruz durmuyoruz herdefasın da inkar ediyoruz başkalarına yalan söylüyoruz bazen söylediğimiz bu yalana ken dimiz bile inanıyoruz . benim icin öyle deyil aslında itiraf etmem yerde ediyorum yoksa susuyorum beni kimsanin yargılamasına hakkı yok gay sam gayım önem siyorum napim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda herseyin Allahtan geldigine inaniyorsan kaderimize cizilenleri yasiyorsak mademki gaylik biseksüel vs vs bu kisileri niye kücümsüyoruz niye günah ozaman bunlar öyle olmak istemezdi heralde herkes kendine bicilen hayati yasiyorsa günahta olmamali ben kücük yasta böyle olmus kisileri anliyabilirimde ama sirf zevk icin herseyi tatmis doymus kisilerin bunlari yasama hevesinde olmalarini asla kabulde etmem anlamamda adam evlenmis normal cocuk yapmis ama biseylerden bikmis erkeklerle beraber olmus yada olmak istiyor niye böyle biseye ihtiyac duyabilirki insanlar ben onlari anlamam ama kücük yastakileri anliyabilirim belki tedaviylede erken zamanda farkedilirse önlenemebilir ama onlarda onlarin kaderi imtihan dünyasindayiz belkide bunlari yasamanizda sizlerin imtihani sabredip seytana uymamanizin göstergesidir ama insanlarda diyor dünyaya bir daha ne zaman gelecegim ne zaman yasiycagim cok karmasik öyle bakaran dogru ama yani dini acidan bakarsan Allah inancin varsa aslinda dini acidan da bakarsak cok derin karmasik isler ozaman ben dünyaya niye geldim Allah bana niye can verdi derler

      Sil
  6. evet güzel yazmışsınız. elbette eşcinsel kimliğimizi önemsiyoruz. bu Allah tarafında ruhumuza yazılmış güzel özelliğimizden gurur duyuyoruz, şükrediyoruz. öte yandan doğru anlayan ve ağır başlı duruşla eşcinsel hareket, çok daha bulaşık neticeler veren diğer tüm fikir ve söylemlerden ayrılıyor. anlayışın ve insana değer vermenin neticesi olarak da toplumda, homofobinin inadına, hızla layık olduğu yere tırmanıyor.

    hatta öyle ki, son haberler çok dikkat çekici:

    "Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) 1’nci Hukuk Müşaviri Osman Karakuş, bir polis memurunun mesai saatleri dışında ‘dost hayatı’ yaşaması veya GAY OLMASI gibi durumlara bundan sonra daha yumuşak bakılacağını, memuriyeti ile birinci derecede alakalı olmayan cezalar ile geçiştirileceğini kaydetti."

    kaynak

    demek ki bizim ümitsizliğe değil, daha çok gayrete ihtiyacımız var!

    YanıtlaSil
  7. Sayın Eflatun.
    Öncelikle size verdiğiniz bu aydınlanma savaşı için çok müteşekkirim. Siteyi de sıklıkla takip ediyorum. Mahkeme kararıyla engellenmiştir gibi bir yazı gördüm geçenlerde ancak şu an ulaşabiliyorum. Ayrıca mail adresi gibi size ulaşabileceğim bir adres istiyorum, sitede göremedim çünkü ancak telefon ile bağlanabiliyorum. Eflatun kimdir, bir genç sivil midir, bilmek isterim. Konuşmak istediğim şeyleri açıktan dile getirmek tercihim değil. Görevinizde başarılar, Allah yardımcınız olsun. Cevabınızı en kısa zamanda görmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  8. desteğiniz ve duanız için teşekkür ederim. PROFİLİMDEN bana ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. bende gayim ama bilen yok. yıllardır arkadaşlarım evlendi. herkes bana ne zaman evleneceksin diyor. susuyorum. etrafımda kendi hemcinsimden insanlara aşık oluyorum. içime kapanıp sabahlara kadar ağlıyorum. dünyada belkide en acı şey sevdiğin kişiye sevdiğini söylememek. ilişki yaşamak istiyorum ama inancım beni hep engelliyor. bende rabbime söz verdim rabbim ben şehvetimi sana hediye ediyorum. mükafatımı ahirette senden bekliyorum diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok duygulandım şu an..RABBİM AHİRETTE MÜKAFATINI VERECEKTİR İNŞALAH.. sen inancını tam tut

      Sil
    2. bende aynı durumdayım ama allah biliyorki doğuştan her arkadaşım bana sen kimiğnle evlenicen diyor bende ben evlenmicem diyip susturuyorum naparım bilmiyorum allah yardımcımız olsun inşallah

      Sil
  10. tüm kimliklerimizle ve kendimizle barışmak çok kıymetlidir. uyum ahenk kainatta esas olduğu gibi kişilikte de esastır. kavgamız nefsimizle derken tüm bedenimizle ve hayattan ümit kesercesine olmamalıdır.

    hidayet ve tevfik Allahtan...

    YanıtlaSil
  11. ben de gayım ve bunu küçük yaşlardan beri hissediyorum.ama lise döneminde ikna oldum ve gerçek kimliğimi kabul ettim.bugün 25 yaşındayım ve bundan utanmıyorum evet günah olduğunu bende düşünüyorum ama bu duygunun bize doğuştan verildiğine de inanıyorum ve allah bize bu kimliği veriyorsa biz doğuştan günahkâr miyiZ..

    YanıtlaSil
  12. evet her insan biraz kendini muhasebe etse, kendini bildiğinden beri kendi cinsel kimliğini de bilir.

    bir kimliğe sahip olmak demek, bu kimlikle beraber insanlardan bir kısmı ile ortak bir paydanız var demektir.

    sizi geçmişinize bağlayan milli kimliğiniz olduğu gibi, inşallah taa cennete kadar yolunuzu aydınlatan dini kimliğiniz ve şu anınızı, hayat algınızı şekillendiren cinsel kimliğiniz de vardır.

    bu kimlikleri iyi analiz ederseniz, kabaca ve genel ifade ettikçe büyük topluluklara dahil olurken, kendinizi detaylı ifade ettikçe hepsinde toplumsal azınlıklara dahil olursunuz.
    genele dahil olmak toplumsal gücünüzü artırırken, azınlığa dahil olmak sizi daha özel yapar.

    bu kadar rengarek yaratılmış insanların çeşitlenmesinin sebebi birbirlerini tanıyıp, hayatı paylaşmaları, yardımlaşmaları içindir, yoksa husumet ve çekişme için değildir.

    insan hayatına ve izzetine saygı duyan her kimlik ayıpsız ve aşağılanmasız kendini ifade edebilir. kendi ortak kimliğindeki insanlarla irtibat kurar. bu irtibat o kimlik ortaklığında o gruba genel davranış özellikleri kazandırır. bu ahlaktır.

    eğer bireyler paylaşımlarını diğer konulara da yayabilirlerse o grup artık sosyal bir topluluk haline gelir. sosyal topluluklar içinde en küçüğü aile, en genişi de yeryüzünün yarısını insanlığın beşten birisini dairesine alan ümmet-i Muhammediyedir (a.s.m). evet küçük grub içinde bireyler ortak paydalarına dayanarak, hayatın ağırlığına karşı birbirlerine teselliyi ve tevhidi ders verip desteklerlerse, bu kimlikleri onların dünyada ve ahirette yüzlerinin akı, mutluluklarının beratı olur. bunun haricindeki detaylar kişiseldir. kişinin özelidir. toplum bilmez. bilmek için araştırıp gözetleyemez. "la tecessesu" ayetindeki yasakla casuslayamaz.

    hayatın genel kaidesi olarak güzel düşünen güzel görür, hayatından lezzet alır.

    YanıtlaSil
  13. gay olmak insanın elinde mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilerki yaslarda buna merak edip özenti varsa bence elinde 40yasina gir coluk cocuk yap herseye doymus yasamis ona merak saliyor bu ne demek

      Sil
  14. Bende gayım ve 15 yaşındayım.Gay olmak hiç istemiyorum.Abimin arkadaşları geliyor onları görünce içim kaynıyor.Onlara bakmamaya çalışıyorum fakat soru soruyorlar bakmak zorunda kalıyorum bakıncada gözüm müstehcen yerine gidiyor.Birkeresinde az kalsın zina yapıyordum fakat Ezan sesini duyunca dedim ben nabıyorum dedim.Kurtulmak istiyorum fakat kurtulmak yok dediler :(

    YanıtlaSil
  15. Selamın Aleyküm ben hakan bende 16 yaşındayım ve gayım .hiç istemiyorum ancak kilolu erkeklerden çok hoşlanıyorum bu elimde deil.
    bu gördüğüm kişilerin müstehcen yerlerine bakıyorum (istemeden) acaba günahmıdır ? kendimden nefret eder duruma geldim dine bağlı kalıp eşcinsel olamazmıyız yokmu çaresi ya saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili hakan,
      genç ve eşcinsel olduğunu yazmışsın. kendinden nefret eder duruma gelmenin sebebi taşıdığın kimliklerin birbiri ile çeliştiğini düşünmen. halbuki o kimlikler seni tamamlıyor ve hepsi birlikte seni tarif ediyorlar. bu kimliklerin hepsi senin hayat yoluna pek çok renkler keyifler ve sorumluluklar getiriyor. onlardan ürkme... zamanla hepsi iyice karışıp, tek bir hamur gibi seni "sen" yapacaklar. endişene karşı dini kimliğinde saklı olan dua bağını kullan. bu bağ ile Allahla sohbet et ve derdini paylaş. Allahı insanlara şikayet eder gibi "ne yaptım da bu başıma geldi" deme. o hakimdir abes iş yapmaz, hem ihsanı merhameti çoktur.

      Sil
  16. eren e katılıyorum ve gizli yaşamaktan bıktım bizde insanız :(( çok mutsuzum intihar edesim war bide bizi ailemiz çok katıdır beni reddederler açıklayamam :(

    YanıtlaSil
  17. elbette hem insansın. hem de insanlık onuruna sahipsin. lakin genç olduğun için henüz seni anlayan ve destekleyen doğru bir çevren yok. zamanla bu problem yerini keyifli arkadaşlıklara bırakacak. dikkatli paylaşımlar, kara günde sırdaş olabilir arkadaşlara dönüşecek.

    aileye açılmak özel bir durum. sadece senin söyleme cesaretine bakmıyor. onların kabul etme cesaretine de bakıyor. eğer olumlu görmezsen açılmazsın.

    gizli yaşamak diye bir şey yok. Allah biliyor. seni, bilen biliyor. ailene açılmamak gizli olmak değildir. gizli olmak, seni tanıdığını sananlara, o sanıları destekleyen rol yaparak yaşamaktır. oysa sen zaten samimi açılmak diliyorsun. doğruluk ve samimiyet yanında durup, yalana mesafeli yaşarsan hem dünyada hem ahirette alnın ak, sözün dirayetli olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben allah tarafından yani doğuştan erkeklerden hoşlanıyorum bu günahmı yoksa allhın bize bir imtihanımı

      Sil
    2. erkeklerden hoşlanmak bir kimlik değil. dondurmadan hoşlanmak kimlik olmadığı gibi. süt ürünleri sindirememek biyolojik bir kimlik olduğu gibi milli kimlikle de sıkı alakalıdır. siz kendinizi tarif edersiniz. bu özelliğinizdir. aynı özellikte diğer insanlarla insan onuruna yakışır (saygısızca hareket etmeden) bir araya geldiğinizde kimlik tir. toplum tarafından kabülü aktivizmin sonucunda oluşur. ortak bir ahlak paydasında toplumla bütünleşir ve hukukta yerini alır.

      şeriatta mahrem hayatınız Allah huzurunda sizin ona tarif edeceğiniz hususi bir haldir. toplum hayatına saygı gösterip hayatı ya tek başınıza ya yalansız kendi cinsinizden bir hayat arkadaşı ile yürüyüp emaneti sahibine razı olduğu şekilde teslim etmeli. rızası ise mizanda hayırlı tarafın ağır basmasıdır. yani madem hayatınızda birisi yok o zaman şükredin ki sorumluluk yok. madem hayatınızda birisi var, o zaman gayret edin ki o da siz de birbirinin imanına destek olmakla hayatı geçirsin. mizan da hayırlar ve gelirler ağır bassın. dünya ibadeti ahiret şahitliğine dönüşsün.

      hem sadece özel bir hayat arkadaşı değil tüm ortak kimlikte insanlara ulaşmak gerek. değil intiharı düşünen, bu kadar yetenek ve becerilerle verilene hakkı ile şükretmiş müstakim kullar olarak dosdoğru cennete girenlerden olmak yakışır.

      Sil
  18. açıklamalar için çok teşekkür ederim bayağı rahatladım peki son bir sorum olcak . Cinsel isteklerimiz var bu durumda nasıl gerçekleştirirsek günah olmaz ..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir sürü kimliğimiz var. bu kimlikleri uygulama şeklimiz var. nasıl uygularsak, başarılı ve mutlu oluruz? bunun cevabını ifade etmek, hayatı ifade etmektir.

      üniversite kimliğim var, üniversitedeki hayatımı yaşama tarzım var. bu kimliğin sahibi olarak nasıl başarılı olabilirim? nasıl ortalamanın üstüne çıkabilirim? bu beni mutlu eder mi? fedakarlıklarım ne olmalı?

      dini kimliğim var, bu kimliği algılama şeklim var. nasıl bu kimliği başarılı bir şekilde taşırım? bilmiyorum. çünkü ben de hayatın içindeyim. henüz... yine de başarı için ölçüler var. tüm hayatım işte bunun cevabı olacak...

      cinsel kimliğim var. bana uygun verimli ve başarılı nasıl yaşarım?

      bu ve daha pek çok sorunun cevabı bizim hayat defterimizde kendi yazımızla ifadesini bulacak. genel geçer kurallar da var, kişiye özel detaylar da var. bence sormaktan ve araştırmaktan vazgeçmemeli. çok dua etmeli ve bunu Allahla paylaşmalı.

      gayretli olmak ve doğruya ulaşmak için endişe taşımak son derece güzel ve insani... net cevabı ahirette gizlilerin ortaya döküldüğü günde ilan edilecek. her ne olursa olsun, o günde, her ümit ve niyetimiz için Allaha şükretmeli, her fiilimiz için Allahtan afv ve mağfiret dilemeli. ayıplarımızı örtmesi için şimdiden burada dua etmeli. tıpkı Peygamberimizin yaptığı gibi...

      Sil
    2. Eflatuncum,sana mail yoluyla nasil ulasabilirim? Bana mailini yazayabilirmisiniz? Burdan biseyler yazmak baya yorucu olcakda...

      Sil
    3. eflatoon@gmail.com buradan ulaşabilirsi

      Sil
  19. ben 15 yaşındadayım kadınlardan çok hoşlanıyorum ama erkeklerdende çok hoşlanıyorum bu soru kafamı çok karıştırıyor ben gaymıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 yaş bulüğ çağı başlangıcıdır. imam-ı Şafii, mükellefiyetin, şahıs kendi bizzat hatırlamıyorsa, 15 yaşında başladığını söyler. böylece artık çocukluk ve masumiyet geride kalır. akıl kalp sır ruh ve hayalden oluşan duyular, arzular hayatta yerini alır. nefisle tecrübe başlar.

      insanın her döneminin kendine göre getirileri vardır. yalnız bu yeni döneme bedenen hemen giren insan, ruhen hemen uyum sağlayamaz. dini milli ve cinsel kimliğinin detaylarını ve içsel analizini hemen yapamaz. bunun için sabra ve zamana ihtiyacı vardır.

      hayalleri, fantazileri, rüyaları, tepkileri, zamanla ona kendisini tarif ederler. her kimliğin hayata medet veren onurlu bir yaşama tarzı vardır. önemli olan kulluk tevazusu ile insanlık onurunu bir bedende toplayıp, hayata pozitif olarak katılabilmektir.

      kimliğinizi kabul etmek sizin elinizde... doğru olarak tarif edebilmek ise hayat kadar kıymetlidir. doğru olanı görmek ancak perdenin kaldırılması ile açığa çıkar. işte bu hidayettir. hidayet ve tevfiki "cenab-ı erhamür rahimin den" diliyoruz.

      Sil
  20. Merhaba!Ben 14 yaşındayım.Ben gay miyim bilmiyorum.Kendimi kadınsı şeylere daha yakın buluyorum.Ama erkeklerden hoşlanma onlardan cinsel bir beklenti içinde değilim.Sadece kendimi kızların yanında daha mutlu hissediyorum.Erkek muhabbetlerine girmek küfürlü argo genç tarzı konuşmalardan hoşlanmıyorum.Ama sınıftaki herkes beni böyle kabul etmiş hiç olumsuz bir tepki almadım.Bir de kızlar benim yanımda kendilerini daha rahat hissediyorlar.Benimle konuşmaktan yanlış anlaşılır diye çekinmiyorlar.Ya da bana temas etmekten.Ayrıca çook tatlı olduğumu söylüyorlar tip olarak.(Çevremdeki kadın erkek herkes) Bilemiyorum.Lisede de kabul edilir miyim?Tek temennim notlarım üstün zekam ve sevimliliğim.Beni yüksek bir kariyer bekliyor kesinlikle. Gay olmak istemiyorum.Henüz bedensel olarak ergenliğe girmedim.Sesim çok ince. Yorumlarınızı merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  21. Gay olmak ilişkiye girmek günah mı lütfen sadece bunu açıklayın lütfen yalvarırım kendime engel olamıyorum lütfen şunu açıklayın dini sorumluluklarımı yerine getiriyorum ama gay ile ilişkiye girmek gunah mı lüttttfen açık birr cevap verin :(

    YanıtlaSil
  22. Yanıtlar
    1. ben diğer başlıkları da okuyorsunuz diye cevap yazmıyorum. oysa sorunun cevabı defalarca tekrar edildi.

      gay kimlik sahibi olmak verilmiş çok güzel bir değer, bir kıymet... Allah size bu dünyada bu kimliğinizi parlatacak kapılar açsın...

      gay ilişkiye girmek, cinsel ilişkiye girmekdir. cinsel ilişki cinsel bir faaliyettir. şu an algısından doğan bu uygulama da karşılığını o anda alır. keyfini öder ve gider.

      dini kimlik sahibi birisi olarak cinsel faaliyeti nasıl değerlendiririz? dini kimlik geleceğe bakar. akibette herkesin her fiilinden sorumlu tutulacağı bir mahkemede nasıl zararlı çıkmayız. geleceği düşünerek. geleceği birlikte düşünüp birlikte yürüyerek. birbirinin dini kimliğine katkı sağlayarak. birbirinin imanına yardımcı, dini kimliğine destekçi olarak geçirilmiş koca bir ömür getirdikleri ile götürdükleri ile muhasebe edilse elbette kazançlıdır.

      bir çift düşünün ki ite kaka yanyana yaşayıp hır gürle yaşamışlar. birbirlerine dini milli ve cinsel köstek olmuşlar. bunların beraberliklerine ne isim koyarsanız koyun, akibette derttir. dünyada kavga, ahirette mahkemedir. birbirleriyle uğraşmaktan fırsat bulunamamış yaşanmamış hayat kazanılamamış amelle gidip, bomboş sermaye ile dava açmanın sonucu nedir? alacak verecek tahsilinde kim kar eder?

      bir çift düşünün ki, birbirlerinin hep yanında olmuşlar. hayatın ağırlığını paylaşırken sadece kendi elinden gelenin en iyisine gayret edip eleştirmemiş, hep katkı da bulunmuşlar. imanı kazanmakta en büyük gayretçi ve teşvikçi olmuşlar. bu teşekküre layık değil midir? "kişi sevdiği ile beraber ebedi cennettedir" diyen Peygamberimin(a.s.m) hamdli şerefli ve onurlu bir ümmeti olmak keyifli değil midir? kazançlı değil midir?

      size cinsel ilişkiyi soruyorlar, siz deyin bu iffetimden bir haldir. size milli kimliği soruyorlar. siz deyin bu diğerleri ile kardeş olmak için bir sebeptir. size dininizi soruyorlar, siz deyin bu ancak selam ve selamettir...

      Sil
  23. Gay Olmak Günahmı? (evet) yada (hayır) yazarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu blogun yazılmasının sebebi, bu sorunun sorulamayacağını anlatmaktır. yoksa pratik olarak olarak sorunun cevap ihtimallerinden birine taraf olup tek satırlık bir açıklama ile meseleyi ifade edebilirdik.


      Sil
  24. ben yazılanları okudum ve gayet doğru buldum.yazılanlara karşı bazı arkadaşlar saçma sapan yorumlar yapmışlar.yok gaylik istense kurlunucak birşeymişte.o arkadaşa ve onun gibi düşünenlere tek bir sorum olacak.sana şuan kadınlara duyduğun ilgiden vazgeç aslında bu haram hemcinslerine ilgi duyman gerekiyor dense.sen acaba şap diye homoseksüel olabirmisin.tabiki cevap net .olamazsınnnnnnnnnnn.o zaman salakça konuşupta gaylikten istendiğinde kurtulabilindiğini de yazmayın.hala beyinsizce düşünüyorsunuz.bu sorumu iyice düşünün doğru düşünceye varmanızdaki en önemli empati yolu bence.

    YanıtlaSil
  25. Ben de bir gizli gayim ve gay olmanin gunah olmadigini dusunuyorum cunku bunu secmek benim elimde olan bir sey degil. Ben boyle olmak istemezdim ama arkadaslar gay oldunuz icin kendinizden nefret etmeyin. imtihan dunyasi sonucta.eflatun bey blogunuza bayldim bu arada :)

    YanıtlaSil
  26. afedersniz bende gayim ve bu konuyu araştırıyorum ve dinime bağlı bir kişiyim ayrıca 15 yaşındayım acaba Lut u açıklaya bilirmisiniz anlaymadım bazı insanlar lanetlenmiştir bile diyor kafam çok karışık yardım edermisiniz

    YanıtlaSil
  27. merhaba. ben 20 yaşındayım ve yaklaşık 2 3 yıldır gay duyguları yaşıyorum. herşey en yakın arkadasima aşık olmamla başladı. ilk başta ona karşı hayranlık sandim. çünkü yakisikli ve peşinden kızların kostugu bir genç. ama bu hayranlık değildi. gerçekten aşıktım. sürekli onu düşünüyor, onunla bir gelecek kurmayı hayal edhyordum. bazen sarar sarmalar beni. onun da bana aşık olduğundan adım gibi eminim.ama böyle birşey olamayacağını ikimiz de biliyor ve birbirimize söyleyemiyoruz.o da ben de bu durumu kabullenemiyoquz. o kendine sevgili yaptı. ben ise acı çekiyordum. ve sonunda bu dünyadaki sınavimin bu olduğuna inandm.o sevgilisiyle yanımda konuşurken ben dua ettim. her duada kalbime iğne batıyormuş gibi oluyordu. ve sonra bir bahane bulup küstüm onunla. 3 ay boyunc yavaaş yavaş unuttm.şimdi tekrar r

    YanıtlaSil
  28. Bende gayim 16 yaşındayım kaslı ve yakışıklı erkeklerden hoşlanıyor um ama gay olduğumu birine soyleyemiyorum arkadaslarimin hepsi neden sevgilin yok diyor birsey diyemiyorum kendimden nefret eder duruma geldim ama elimde degil

    YanıtlaSil
  29. erkek erkeğe evlenmek günah mıdır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erkek erkeğe, kadın kadına, erkek kadına, pek çok kadınla.... onlarca olasılık için tek cümlelik bir sonuç ararsanız üzülürsünüz. hayat size özel çözümünü sunar. eğer onu inceler içselleştirir ve bir şekilde hayattan sonrası için de kullanabilirseniz, o çözüm size bir gelecek sağlar.

      hayat yolunda bir omuzdaş, arkadaş, refik "buldum" demekle olmaz, yemin etmekle olmaz, zamanın sınavından samimiyetle geçmekle olur. eğer Allah bu yoldaşlıktan razı ise o arkadaşlığı "ebedi" eder.

      sizin bir erkekle evlenmeniz günah değil sizin hakkınızda sevap olsun. öyle olsun ki, hayata olumlu katkı ve sevgi ebediyet bulsun.

      hem hep bir "acaba" olmalı. biz bilmiyoruz ki Rabbimizi acaba tüm kimliklerimizden razı edebildik mi? bu "acaba" ümitsizlik için değil, sevkimizi artırmak, motivasyonumuzu doğru yönde tutmak için olsun...

      ve herşeyin gerçek değerini bulduğu o yerde, huzurda, büyük meydanda, o sevgi alkışlansın.

      Sil
  30. 15 yasindayim,4 yil once fark ettim gaylimi ancak simdi gecmise baktigimda anasinifinda izlerini goruyorum. Basta her sey cok kotuydu yuruyusum,konusmam ve el hareketlerrim biraz kirikti ve okulda adim top olarak aniliyordu. Bundan kurtulmak zor oldu. Sesim zamanla kalinlasti dikkat ederek yuruyusumu ve davranislarimi kontrol altina aldim. Kizlarla diger erkeklere gore daha iyi anlasiyorum ama bu capkinligimdan kaynaklaniyormus gibi gosteriyorum. Ayrica gay oldugum icin cok mutluyum gurur duyuyorum sevgilimi opuyorum ve sununda altini cizerim gaylar hayata 1-0 onde baslar gaylik bambaskadir.

    YanıtlaSil
  31. Ben de gay olduğumu düşünüyorum bu bence doğumumla başladı çünkü ilk bebek takımım pembe elbette bu yeterli değil ama altı yaşında fazla kadın arasında büyüdüm ve yedi yaşında birinci sınıfa başladığımda sınıfımdaki bir çocuğa karşı içimde çok garip şeyler oşdu yani bu bende öteden beri gelen bir şey. Başta söylediğim gibi gay olduğumu düşünüyorum ama bundan emin değilim . Bir erkekle ilişkiye girmek değil amacım ama yan yana olmak bana ayrı haz veriyo şu anda da hoşuma gidrn biri var ama ilişki için değil sadece beraber vakit geçirmek için sizce ben gay mıyım eğer öyleysem bunla nasıl yüzleşip kabullenebilirim ? Çünkü cinsel kimliğimi belirlemeden hayatıma yön vermek çok zor bu arada 17 yaşındayım

    YanıtlaSil
  32. Yanlış anlamayın sadece meraktan soruyorum dini eğitiminiz nedir acaba? Burada herkes durumunu daha çok dinle bağdaştıraraj sormul ve buna göre cevap almak istiyorlar diye düşünüyorum.insanların içine su serpiyorsunuz bu çol güzel birşey.inde bulundukları buhranlı halden bir nebze uzaklaşıyorlar aldıkları cevapla.yalnız ben kendi adıma kurandan ayetler ile açıklanırsa içimin daha rahat edeceğine ve biri bu günah kuranda böyle yazıyor lut kavmine baksana hem alimlerin hepsi günah diyor dediklerinde bende kurandan ayetlerle cevap vermk istiyorum.aslında kendimde bu şeklde cevap veriyorum fakat kendim alim olmadığım için onlar için pekte geçerliliği olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel konuya değindiniz. ben de yıllarca, eğitim almış kimselerin doğru beyanlarını bekledim. o kadar nezih ve hassas insanların, iş kurtarılacak hayat eşcinsel olduğunda, birden homofobi esiri olmalarını gözlemlemekle geçti.

      herkesin bir ismi vardır. şerefle taşıdığı o isim kendisinden sorulur. kişi kendi tarif eder. milleti vardır. cinsel kimliği vardır. ama eşcinsel kendini daha tarif ettiği anda "haaa sen lutisin o zaman!" gibi birden yapıştırılan etiketlerden sonra adım atılamadığını gözlemledim. halbuki cinsel kimliğim eşcinsel yani "misli" diye tarif edilmeli.

      bağdattaki bir suçtan dolayı esnaflık münasebeti ile nasıl istanbulda bir esnaf tutuklanamazsa; lut kavmi yüzünden cinsellik münasebeti ile misli vatandaşlar itham altında bırakılamaz.

      dini kimliğe de sahip çıkmak ve onu hamd ile taşımak gerekiyor. dini manalar tefsir usulü, tefekkür mütalaa ve mülahaza gibi adımlarla aktarılır. kabuğunu soyup hemen gösteri vermek için meal paylaşmak belki ilk anda tarif için pratik olabilir. ama hemen ardından insafsızlara malzeme olması, mana da uçtuğu için kudsiyete saygısızlık kapısını açması gibi zararlarından dolayı bir hizmet yolu olamamış. tüm denemelerde ya vahşi gaddar meal meşrepleri yada sadece surete bakan zahir perestleri netice vermiş. oysa kur'an bize tüm mana mertebeleri ve anlatım türleri ile ders verir. çünkü ders çok kıymetlidir. o ders ise tevhiddir. tevhidin esas olduğu yerde tüm milli cinsel ve diğer kimlikler detaylar haline gelir.

      tevhid esas ise aşk Allaha dır. diğer aşklar aynılaşır, Allaha götürdüğü ölçüde mana içerir.

      tevhid esas ise ilim Allahadır. diğer bilgiler aynılaşır, Allaha götürdüğü ölçüde kıymet içerir.

      bir konuda bir rey sahibi olup hükmetmek için uzman olmak gerekir. konu ilim ise mercii alimlerdir. ama alim olmanın bedeli vardır. herkes o hükmü söylemek diliyor ama kimse bedel ödemeye yanaşmıyor. gecesini gündüzüne katarak çalışmak, otoriteye karşı bile gerekirse hakikatı pervasızca söylemek, avamı sokağa dökülmekten menetmek, ilmi tartışmaları ancak ehli ile yapmak gibi görevler ve sorumluluklar ortada bekliyor.

      hem Kurana talebe olmak çok kıymetlidir. alim olmanın riskli seçeneklerine hiç uğramaz. talebe hata yapar, alim ise hatadan men edilmiştir. Kuranı talep eden samimi ve gayretli bir şekilde yavaş yavaş ilerler. Kuran dışındaki gürültüleri duymaz. dert edinmez. onun derdi rıza-i ilahidir.

      Allah hepimize Kuran talebeliği kapıları açsın.

      Sil
  33. Cevabınız için teşekkür ederim.ozaman alimler iki yüzlülük yapıyor ve bilipte susuyorlar mı.o zaman onlara nasıl alim deniyor.kimsenin lafına güvenemeyeceğiz o zaman.hoş ben bunu öğreneli çok oldum kendim araştırıp öğreniyorum ama toplumumuz hazırcılığa çok meraklı.alimler ne derse hemen kabul ederler.tıplı bnm ailem gibi :) ablamlara söylediğimde aynen sizin dediğiniz gibi copy paste olayına girdiler.hayır öyle deyip anlatmaya çalıştım ama olmadı değiştiremedim fikirlerini. Ben kuranı anlayamazmışım ben alim değilmişim. Git müftülüğe sor onlarda günah derler dediler bana.bende evet öyle derler oyzden arayıp sormicam dedim :) onlara söylediğime pişman oldum.ama yanımda eşcinseller için sapık demelerinden bıkmıştım dayanamadım söledim.benm yanmda bana sapık diyosunuz bende eşcinselim diye.sonuç hüsran tabiki.sevgilim var onu demedim tabiki bukadar tepkiden sonra:) 6 senedir beraberiz.inşallah sonumuz hayrolur.napacağımı da bilmiyorum tavsiyeniz varsa alabilirim.

    YanıtlaSil
  34. Bir insan ırkını secemedigi gibi gay ligi erkekliği ve kadinligida secemez.her şey Allah tan.ve hepimiz O nun nakislariyiz.herkesin nasıl dünyaya geleceği zaten Levhi Mahfuz da yazmıştır.ayrıca ben bi Alimim.gay olanlara saygım sonsuz.yaradilani severim,Yaradan dan ötürü....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sizi çok sevdim Hocam yardiminiza ihtiyacım var. :(

      Sil
  35. Bende doğuştanım ama namazımı kılıyorum orucuu tutuyorum sevaba sadakaya önem veriyorum ve ben şimdi cehneneme mi gireceğim? Bende son 3 yılda fark ettim ama böyle olmak istemiyorum. Bunu bikaç arkadaşıma söyledim onlar bana yardımcı oluyorlar. Önümüzdeki yıl liseye başlıycam nasip olursa inşallah mutlu olmayı diliyorum.

    YanıtlaSil