6 Haziran 2009 Cumartesi

Yeni Anadolu Eşcinselliği


Eşcinsellik toplumda görünür oldukça , yerini bulmaya ilerliyor. daha atacağı çok adım olsa da şekillenişi şimdiden güven veriyor.


Eskiden eşcinsel kimliğinizi farkettiğinizde ağlaya ağlaya istanbul yolu tutulur, tüm sevdikler arkada bırakılıp, güya bu kimliğin hür yaşanabileceği yerlere kanat açılırdı. istanbulda sayısız talan soygun ve gasptan sonra kendi evini barkını, düzenini kurabilen, pek az eşcinselden de az bir kısmı hayatını birleştirir, uzun dönem bir ilişkiyi yaşayabilirdi. onlar da o denli gizli ve çevrelerinden kopuktu ki, kimseler bilmez ve rol model olamazlardı.


Şükür ki, yıllar böyle akıp gitmiyor. eşcinseller artık görünür olmak ve insan yerine konmak istiyorlar. bu güzel bir baharın habercisidir. artık anadolunun pek çok yerinde filizleniyor. şimdilik sadece ekonomik özgürlüğünü ele alabilenler arasında başarılı çiftler ve rol modeller ortaya çıkıyor. zamanın tahribatına sevgileri ile galip gelebilenler çevrelerinde bilinmek istiyorlar. eşcinseller küçük küçük dostluk grupları ile varlıklarını gösterebiliyorlar.


Farklı olan eskisi gibi kimseyi yanına getirtmeyen süper güçlü popüler post-gay kahramanlar yerine artık halkın içinde olan her meslekten her sınıftan eşcinsellerin görünmeleridir. cinselliklerini kariyerlerine basamak yapmayan, hayatı daha bir hırçınlıktan uzak ve rahat algılayan bu yeni kesim, hızla toplumdaki yerini alıyor. dışarıdan bakınca mesleğini yapan halim selim, kendi cinsinden eşi ile yaşayan, çevresinin desteklediği çiftler ve küçük gruplar, yurdumun kültür alfabesine çok daha uyumlu örnekler ortaya koyuyorlar.


İddialı bir eşcinsellikle ortaya çıkmadıkları için de karşılarında iddialı bir homofobi görünmüyor. gerilimden uzak ve birbirlerine yakın yeni bir ortak paydayı inşaa ediyorlar. bu payda diğerinden farklı... çünkü burada aşılması gereken, böyle bir eşcinsel aidiyet için, ne kadar hürriyetinizden vazgeçeceğinizdir. aslında aidiyet hissi kişinin kendi hürriyetinden topluluk menfaati için vazgeçmesidir. gecelik ilişkiler yerini ömürlük sevgilere bırakırken, hedefler de aşağıya çekilmekte, her akla geleni söylememek, anlayış ve algı ayarı yapmak gibi içsel muhasebeler artarken maddi manevi ortak getiri de paylaşılmaktadır. kimi zaman bu çevre müşavirlik hizmeti yapmakta danışılmakta, kimi zaman dünür olup, taze bir adayın size uygunluğunu onaylamakta, kimi zaman teknik yada manevi bir soruna pratik bir çözüm buluvermekte, tehlikeli bir viraj alan ilişki için tarafları güvene sevketmektedir.


Yeni anadolu eşcinselliği bu kültürün alfabesi ile en güzel çözümü sunmaya doğru adım atıyor. avrupa çözümü olan gettolara, yalıtılmış eşcinsel semtlerine dönüşmeden, çok daha toplumun içinde görünüyorlar. kabul edilmiş günlerin ilk ışıklarını görüyor olmak çok sevindirici...

14 yorum:

  1. acaba? bizim fark ettiğimiz yeni anadolu eşcinselliğini anadolu fark etti mi? bizim fark edebileceğimiz kadar bir grupçuk oluşuyor. ama toplum sanırım hala tam anlamı ile fark etmedi. bu nedenle de çatışma henüz başlamadı.

    çünkü bu tip bir eşcinselliği seve seve kabul edilebilinceğini düşünmüyorum. topluma göre eşcinseller hep uzaklarda bir yerlerdeydi. şimdi ise sıradan hayatı ile kapı komşusu oluyor. yavaş yavaşta olsa... ama kapı komşusunun eşcinselliği henüz bilinmediği gibi sanırsam bir gay çift ile bir heteroseksüel aile de akşam ziyaretinde henüz buluşamadı.

    YanıtlaSil
  2. sosyal araştırmacılar muhalefet gruplarını ve azınlık hareketlerini incelerken en çok dikkat ettikleri bu küçük gruplardır. sıkı duygusal bağlarla bağlı, her birisi kendinden çok aidiyet hissettiği grubu düşünen ve dışarıdan bakılınca "bunlar mı özgürlük mücadelesi yapanlar, asrı değiştirenler, heyhat! bunlar nerede hakikat kahramanları nerede?" diye söylenen silik görüntülü bu gruplar en büyük değişimleri haber verirler.

    dini açıdan da halkın rızasını talep etmeye gerek yoktur. hakkı razı ettiyseniz; Allah halkı da sizden razı eder.

    çevremizde kapı komşusunun eşcinselliğini bildiği, akşamları ailece oturmaya gelen aileler de var. bunun başarılmış olması çok güzel...

    felsefe çokluğa ve şekle bakıp kıymet vermektedir. Kur'an ise tevhide ve manaya bakar. bu sebeple "az ama bu" diye moral bozmadan güzel örnnekleri çoğaltmaya gayret etmeli...

    YanıtlaSil
  3. İnsanlar genelde yabancısı olduğu şeylerden korkmaya, onu reddetmeye veya görmemeye meyillidir.
    "Bildiklerim bilmediklerimi sömürüyor" demiş ya şair. Bildikleri (!) şeyle bilmediklerini sömüren, yıpratan bir sürü insan...
    Belki de bu yüzden çok az sayıda biliminsanı var yeryüzünde.
    Korkulmayacak bir durum olduğunu anlatmak bize düşüyor. Çünkü pek çok insan açısından idrakini "öteki" için kullanmak bir lüks, hatta ne yazık ki bazen kendileri için bile.

    YanıtlaSil
  4. Hayrettin Karamanın son yazılarını okumanızı tavsiye ederim.

    Rıza

    YanıtlaSil
  5. Sevgili RIZA
    Hayrettin Karaman son derece önemli bir İslam Hukuk Profesörüdür. son yazılarını da okudum. kendisi meseleye kani olunca, doğru hükmedeceğine eminim. bizler böyle büyüklerimizin ellerini öper, merak ettikleri meseleleri kısaca izah ederiz.

    siz de eşcinsellik ve diğer konularda itiraz gördüğünüzde sünnet mizanı ile tartıp şefkatle muamele edin.

    YanıtlaSil
  6. Hayrettin Karaman'ın yazdıklarını okudum ve üzüldüm. Acaba o, yazdıklarını genetik kodlarıyla mı okuyor? Karaman hoca "Yine yüce kitabımızda "nikah, tezvîc, zevc, zevce…" gibi ilgili kelimeler daima ve istisnasız olarak kadınla erkeğin evlenmesi manasında kullanılmıştır.Baştan beri cinslerin kendi aralarında cinsel ilişkilerine ve karşı cins ile nikahsız ilişkiye olumsuz bakmış ve bu fillere cezalar koymuştur." demiş.
    Şu notu düşmeden geçemeyeceğim: Allah (c.c.) için de hüve zamiri kullanılmış. Bu Arapça'da erkek için kullanılan "o" zamiridir. Allah (c.c.) da bir cins midir, haşa...Kur'anı yalnız Arapça değil Rabça okuruz bir gün umarım.
    Hocam beni hoşgörsün ama yazdıklarını homofobik buluyorum.
    Eşcinsel lobisinden bahsetmiş, yani ne hikmetse bütün eşcinseller çok zengin ve nüfuzlu ve bu yüzde 10'luk kısım heteroseksüelleri tehdit altına alıyor. Bu nasıl bir mantık? Bence homofobik bir lobi var.
    Yine 15 asırlık geleneğe vurgu yapmış. Paygamberimiz (s) hayatta iken yaptığı hatalar üzerine uyarı ayetleri gelmiş ve duruşunu değiştirmiş. Siz hangi mantıkla peygamber efendimizden sonra gelenlerin yaptıklarını, kusursuzmuş gibi bize dayatıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  7. inanmak ya da özel de islam eğer sosyal arkaplanını inkar edip, benim doğrularımda var, ben tartıp yargıladıktan sonra orta yol bulup inanırım diyeceksen gaylerin dünyasında varlığını sürdürebilir. yoksa hayrettin karamanın yöntemleriyle bakarsak islamın felsefik arka planı hala sanayi devriminin sonrasına geçememiştir. orada takılmış kalmıştır ve yöntemin başında olanlar asla gaylere "hay hay, buyursun geçsin" demiyeceklerdir. bunu görmek gerekir. bu insanlar osmanlı da ve daha öncesinde varolan, gay sanatlarını, gay kültürlerini ve bununla ilgili her türlü sosyal gerçekliği (saraylarda oğlancılık, köçeklik, yağlı güreş) görmezden gelerek, islamın o evrensel statüsünden, ideallerini başka bir medeniyetin esintisiyle boyayan zihinleri korkutup, bir arada tutmaya çalışan kabile dini statüsünde tutmaya çalışmaktadırlar. çünkü bu kimselerin zihinleri bu kadar büyük bir düşünce pınarını, zenginliğini kavrayacak kadar geniş değildirler. bu onların suçu değildir. sosyal bir zayıflıktır bu islamdan değil bulunulan sosyo-kültürel ve joepolitik durumdan kaynaklanır. küçük sosyal felsefeler küçük insanlar üretir.
    erkek egemen yani fiziksel güce tapınan bir dünyada yaşamaktayız. bildiğimiz insan medeniyetinin başından beri bu durum böyledir. o noktada bu gücü yücelten kurumsal yapıların içerisinde en güçlü, en yüce olarak adlandırılanın varlığın varolan aletlerle (dil) adlandırılmasında güçlü olan tarafın (erkek) nitelemesiyle nitelenmesinden daha doğal birşey yoktur. ama evrensellik naraları atıpta "sıradan bir işlem sırasında x kromozomu değil de y kromozomu" alan bir kimliğin tanımlarıyla tanımlıyor olmak her şeyi yoktan varettiğine ve kontrol ettiğine inanılanı sığlıkların en sığlığından başka birşey değildir.
    o yüzden, gay ve islam kelimelerini bir arada düşünmek için bu sığlıktan kurtulunarak yola çıkmak gerekmektedir.

    YanıtlaSil
  8. SLM ALYKM

    SAYIN EFLATOOON BEY;

    İSMİM ROBAR 26 YASINDA BIR GAYIM.KÜÇÜKLÜĞÜMDEN BERİ DİNİ DUYGULARIM VE GAY DUYGULARIM KUVVETLİDİR. ANADOLUNU UÇSUZ BUCAKSIZ KÜÇÜK BİR KÖYÜNDE DOĞDUM VE BUYUDUM. YURT DIISNDA EİĞİTİM ALDIM EN ÇOK SEVDİĞİM VE İLGİ DUYGUDUM ALAN OLAN İSLAMİ ILIMLERI UNIVERSITEDEN SONRA İSTANBULDA BIR İSLAMI TOPLULUKTA OKUDUM.EN SON USULU-I FIKIH VE FURU FIKIH KITAPLARINI OKUDUM.UZUN BİR MÜDDET MUKADDES TOPRAKLARDA YAŞADIM.DİN VE MANTIK İLMİNDEKİ İLMİNE GUVENIYORUM.BLOGUNUZU GORUNCE ÇOK SEVİNDIM.BEN KENDİ TERCİHİMLE GAY OLMADIGIMA GORE İSTEM DIŞI YAPTIGIM FIILDEN NASIL MESUL OLURUM VE GERCEKTEN SİZİNLE TANISMAK, VE FIKIR ALISVERISINDE BULUNMAK İSTERDIM.

    YanıtlaSil
  9. desteğiniz için teşekkür ederim.

    buraya yazamadığım daha pek çok tebrik ve teşekkür mesajları da gösteriyor ki, kur'an kardeşliğine ihtiyaç da, hizmet de bitmemiştir. elbette bu sıcaklığı hisseden tüm mü'minlerle beraber aynı safda el bağlayıp onun huzurunda "iyyake na'büdü" demek hem büyük bir ihtiyaç hem büyük bir haz hem de büyük bir huzurdur.

    tüm kimliklerimizle ona yönelmek ve kim olursak olalım, ne yaşarsak yaşamış olalım hep temiz bir sayfa daha açıp, taze bir bismillah ile yeni başlangıç yapmak, kur'an güneşinden istifade eden tüm kardeşlerimizle ibadetin büyük kazancını paylaşmak, sevdiklerimizle beraber büyük insanlık kafilesi içinde ebedi saadete yürümek hem bir hak, hem bir şereftir.

    şevkli paylaşımlarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar
    Ben zerdali malatyadan
    mükemmel bir site olmus burası
    biz escinsellere hitap eden, üzüntülerimize ve problemlerimize deva olacak görüşler var. msnimde kayıtlı olan tüm arkadaslarıma sitenin linkini verdim. buradaki arkadaslarada ricam onlarında aynısını yapması. biz eşcinseller kendimizi iyice tanıyalım kendimizden kuşkumuz hayattan kuşkularımız kalmasın. Eğer toplumdan bir değişim istiyorsak önce kendimiz olumsuz fikirlerimizi değiştirecek toplumu olumlu düşünceye ileteceğiz. hepimiz için için ağlıyoruz. karınca dağa küsmüş dağın haberi yok.
    işte karıncayı dağa tanıtmanın günü gelmiştir. kendi sorunlarımızı iyi anlatamadığımız sürece kimseninde bizi anlamasını beklemeyelim.Yüce rabbimizin izniyle herşeyin üstesinden geliriz.
    bu bize Allah'ın bir lütfu. Neden yaratılmış olduğumuz bahşedilmiş bir durumdan dolayı utanalım, hayatımızı kendimizce mahvedelim? hayatla barışık olmak zorundayız, kimse bizi yıldıramaz yargılayamaz kimse mükemmel değil. ibadetimiz rabbimizle bizim aramızda. Eşcinsel olmamız bu durumu engellemez aksine daha da yakınlaştırır. Arkadaşlar Allah, Allah yolunda savasanları sever, escinsellikte Allah'tan sa bizde Allah yolunda bizden sonra gelecek escinsel kardeslerimizin huzuru daha rahat yaşaması için savaşalım. Olduğumuz gibi görünelim yada göründüğümüz gibi olalım..seçim sizin. Neden kendini yıpratasınki? sen için için dünyanı karartırken dünya saltanatını seni kınayanlara dışlayanlaramı vereceksin? huzurlu olman şart ki ibadetlerin için amellerin içinde verimli bir insan olasın.

    YanıtlaSil
  11. SELAMUN ALEYKUM Arkadaşlar bu bir sınav herkesin sınavı farklıdır bizimkide bu diye düşünüyorum yapmamak lazım yada en aza indirmek lazım HERKESİN DURUMUNUN HAYIRLI OLMASI DİLEKLERİMLE

    YanıtlaSil
  12. @zerdali
    desteğin için teşekkür ederim

    @sonradanoldu
    aleyküm selam arkadaşım.
    bu bir sınav derken eşcinsel kimliğin varlığını kastettiniz sanırım. yalnız cümlenize katılmıyorum. eşcinseller de doğuyor, mükellef oluyor, hata yapıyor, ölüm karşısında tevhidi çare görüyor, hasta oluyor, seviyor, üzüyor ve üzülüyor... yani tüm bu durumlara diğer insanlar kadar biz de hedefiz, üzerine bir de eşcinselliğimiz var. yani tüm bu imtihan olmasaydı o zaman haklısınız, "onların imtihanı ondan bizimki de eşcinsellikten" demeniz doğru olurdu. Allah adildir, madem ki bunu çevremizde gözlemliyoruz, öyleyse bize de aynı adaletini gösterecektir.

    yapmamak lazım veya en aza indirmek gerekir dediğiniz konu ise sanırım cinsel hayat... hiç bir insanın mahrem hayatındaki frekansı ve yoğunluğu birbirinin aynı değilken şuraya kadar diye hiç kimseye ölçü koyamayız.

    tümden bırakıp kendini Allah yoluna verse iyi olmaz mı diye soranlar da oluyor. elbette olur. ama bunu eşcinselliğinden utanarak iğrenerek, Allahın verdiği bir lanet gibi değil, onu kabul ederek ve memnun olarak, onu yine Allahın yolunda kullanmak ve tüm ömrü Allah yolunda harcamak, elbette ahiretin muazzam kazancını netice verebilir. lakin bunu yapmak için yola çıkan, cinsel hayatı terkettiğini ne çevresine ne de Allaha karşı nazlanmak yada sitem etmek için kullanmamalıdır. hem bu fırsat kazanılmaz yalnızca ikram edilir. kimseye "böyle ol" denilmez, çünkü demekle olunmaz...

    kişinin cinsel hayatına saygı gösterip ne onun cinsel hayatı yaşama şeklini ne de yaşamama şeklini tenkit etmemek gerektir. önemli olan cinsel hayatı yaşamak yaşamamak tan ziyade cinsel kimliğinden emin ve rahat bir şekilde toplumla bütünleşmektir.

    YanıtlaSil
  13. Escinselligimizi kabul etmeliyiz, zorunlu evlilikle kendimizim mahf ettigimiz gibi cevremizide mahf ediyoruz. bizi zorla evlendiren bu sistemi acilen degistirmek lazim, illede erkekligimizi ispatlamamiz gerekiyor sanki. biz bedensel olarak yani biolojik erkekleriz ama duygu ve ruhi yapimiz kadinsi, onun iicin mevlanayida hatirliyorum ya göründügün gibi ol, yada oldugun gibi görün diyor, biz napalim, hem öyle olmuyor hem böyle olmuyor, yüce mevlana tarif etsin...

    YanıtlaSil
  14. Ben 17 yaşındayım ve bunları okuduktan sonra az da olsa güven duygum arttı.Ailemin tek erkek çocuğuyum ve tek çocuğuyum.Bu nedenle büyük hüzün içindeyim.Aile şimdiden torun hasretinde.Ben ise farklı plânlar içindeyim.Ne yapacağımı bilememekteyim.Kimse bilmiyor ve bilmelerini istemiyorum.Fakat yanlız başıma çürüyüp gitmek de istemiyorum...

    YanıtlaSil