22 Ocak 2009 Perşembe

kimliğimize karar vermek

Gay, Lezbiyen yada Biseksüel olduğunuzu nasıl bilirsiniz?

Dominic Davis, 25 yıllık psikiyatri uzmanlığını bizimle paylaşıyor. kişisel yaşamın pek çok evresinde cinsel kimlikler konusunda kişiler karışıklığa düşebilirler. bu konuda yardımcı olmak için bu açıklama yapılmıştır:

adım 1: Cinsel Kimlik Nedir?

Cinselliğin 3 öğesi vardır:
1. Kimlik
2. Arzu
3. Davranış

Kimliğiniz Heteroseksüel olduğu halde, arzu ve davranışlarınız başka vasfa sahip olabilir.

Heteroseksüel nedir?
yalnızca karşı cins tarafından çekilmek, bunu düşünmek ve buna meraklı olmak olarak tanımlanır.

Eşcinsel nedir?
aynı cinsin cazip gelmesidir.

Biseksüel nedir?
heriki cinse aynı anda yada farklı zamanlarda ilgi duymaktır.

adım 2: Sahip olduğunuz Kimlik
bu adım kendinizi "açığa çıkarmak" ve keşfetmektir. tüm insanlarda az yada çok tüm kimlikleri sorguladıkları anlar olur. cinsel fantazilerinizin konusu, cinsel rüyalarınız, kendi iç dünyanızla kaldığınızda meyilleriniz sizi size tarif ederler. kendi cinsinize ilgi duymak hem son derece normal hem de oldukça yaygın bir davranıştır.

karşı cins tarafından arzulanıyorsanız ama kendi cinsinize ilgi duymaya hayacanlıysanız "Curious : Meraklı" olarak isimlendirilirsiniz. Bu pek çok eşcinsel için ilk adımlardır. yine de bazı insanlar bu meyillerini baskılayabilir yada toplumsal örtü ile ortaya çıkarmayabilirler. özellikle ergenliğin başında kimlik karmaşası son derece normaldir ve gerekirse psikolojik destek alınabilir. %5-8 kadar erkek ve kadın kendi cinsleri tarafından cazip bulunurlar. diğer bir bu kadar ise biseksüel olarak kendini tanımlar.

adım 3: Araştırma
artık cinsellik üzerine çok büyük bir kaynak zenginliği vardır. şimdi kütüphanelerde Eşcinsel eserler ve media için özel bölümler vardır. diğer insanların kendilerini keşfediş tarzlarına ulaşabilirsiniz. internette bu konuda ciddi yazılar size sunabilecek binlerce site bulunmaktadır. Eşcinsel insanlarla konuşmak, tecrübelerini paylaşmak da yardımcı olmaktadır. yardım destek hatları ve haberleşme grupları da sıkça kullanılmaktadır.

adım 4: Kabul
kimliğinize karar vermekle artık kararsızlıkla onu değiştiremezsiniz. her ne kadar bazı insanlar hayatlarının değişik evrelerinde bunu yaptıklarını söyleseler de bu ne sizin ne de çevrenin zorlaması ile olamaz. Sağlıklı biçimde cinselliğinizi yaşamak için bu konuda yapılmış araştırmaları incelemelisiniz.

aldığınız kararda başarılar...

Dominic Davies
www.pinktherapy.com

3 yorum:

  1. İnsan değişik bir mahluk-u aciz. Hayatına yön verecek şeylerle ne zaman ve nerede karşılaşacağı belli olmuyor. Kim derdi ki, rastgele gezinirken tıkladığım bir internet blog'unda benliğimi bulacağım diye. Evet hocam, sayenizde bu adımları uyguladım ve artık kimliğimi açıklayabiliyorum.

    Bundan öncelerinde cami cemaati ile aram bozulmasın, sülale gözündeki değerim sarsılmasın diye içimden gelenleri bastırıyordum. Sayenizde bunun ikiyüzlülük olduğunu tüm şiddetiyle anladım.

    Artık Allah'tan başka kimseden korkmuyorum. Ve ben agnostik bir gay'im. Allah'tan başka kimse yargılayamaz beni. Artık cesurum. La ilahe illallah. Tüm agnostik gayler adına.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Eflatoon,

    Bloguna epey bir bakindim. Hem GLBTQ hem de Kur'an'a, Allah'a inanan bireyler olunabilecegini ve bir cok yaygin gorusun yanlislarini gostermeye calistigin icin cok tesekkur ederim. Gercekten cok guzel bir hizmet. Risalelerden alinti yaptigini gordum, Nursi'nin kitaplari su ana kadar rastladigim en guzel tefsirlerden. Ama bazi konularda (ozellikle, kadin, cinsiyet, cinsellik) onun on ayak oldugu bakis acisiyla ve Kur'an yorumuyla yeni calismalara cok buyuk ihtiyac oldugunu dusunuyorum. Eger Ingilizce okuyabiliyorsan ve ilgilenirsen seninle paylasmak istedigim bazi makaleler ve websiteleri var. Tekrar cok tesekkur ederim, Allah yardimcimiz olsun!
    PS: yanitinin emailime gelmesi icin gerekli butonu tikladim.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili madafaka, Allahdan gayretinin yüzünü hakka çevirmesini dilerim. zor olan hayatlarımızda yardımcımız Allah...

    Sevgili asma, hislerime tercüman olmuşsun. dilerim bu gayretler kopuk kopuk yaşayan ve kendi içindeki hayat sevgisini kor olarak saklayan eşcinsellere henüz sönmeden yetişir. türkçe ingilizce paylaşımlarını beklerim.

    YanıtlaSil