3 Nisan 2010 Cumartesi

Homofobi ve İman

"Son zamanlarda kimileri “Müslümanlar ve eşcinseller” şeklinde ikili bir dil kullanmaya başladı. Bu ikili dilin sahipleri sözüm ona dindar kalem sahipleri ve lgbtt aktivistleridir. Bu ikili karşıtlık içeren dili reddetmek, Müslüman eşcinseller açısından imani bir yükümlülüktür.

Bugünler itikadi açıdan homofobinin nasıl bir iman zedeleyen canavara döndüğünün ortaya çıktığı günlerdir. Homofobi kavramı lgbtt aktivistleri tarafından hiçbir zaman imanı zedeleyen bir fikir olarak ortaya serilmemiştir. Belki de böyle bir kaygı zaten hiç yaşamamışlardır. Biz Müslüman eşcinseller ise homofobinin imani açıdan reddedilmesi gerekilen bir durum olarak gündemimize almak zorundayız.

Tüm Müslümanların şu soruyu sorması gerekir: “Müslümanlar ve eşcinseller” diye konuşan homofobik bir imamın arkasında namaz kılınır mı? Allah’tan başka bir ilah olmadığına ve Hz. Muhammed’in Allah’ın kulu ve resulü olduğuna şehadet getiren bir kişi, sırf eşcinsel olduğu için din dairesinin dışına mı çıkmıştır ki, o eşcinsel kişi hakkında konuşurken Müslüman sıfatını kullanamamaktayız? Bu itikadi bir sorundur. Şehadet getirmiş bir eşcinsel hakkında konuşurken, onu Müslüman olduğu halde ısrarla Müslüman olarak görmeyip birde Müslüman karşıtı şeklinde konumlandırmayı artık bir homofobi olarak açıkça tanımlamak zorundayız. İman sahibi eşcinsel kişiyi İslam karşıtı bir kişi olarak konumlandıran bir imamın arkasın da saf tutulur mu?

Burada eşcinsel cinsel pratiğin fıkhi açıdan değerlendirmesini yapmıyoruz. Müslüman eşcinsel kişinin imanının yok sayılmasının itikadi açıdan durumunu sorguluyoruz. Bir Müslüman hangi hal üzere olursa olsun, kalbinde Allah ve Resulünün (s.a.v) sevgisi varken Müslüman cemaatinin dışında tutulabilir mi? Allah ve Resulünün (s.a.v) sözü edildiği vakit saygı ile dinleyen ve müşrikler gibi asla ama asla dalga geçmeyen, karşı çıkmayan ve daha da önemlisi dalga geçene ve karşı çıkana eliyle, diliyle ve kalbiyle karşı koyan bir Müslüman sadece eşcinsel olduğu için Müslüman cemaatinin dışında mıdır?

Bu sualin öncelikle itikadi açıdan cevabını bekleriz. Çünkü karşımızda itikadi açıdan kimlerin var olduğunu bilmek bizim bir hakkımızdır. Zamane mutezilleri ve haricileri ne derse desin biz imanımızdan eminiz ve bugün açıkça görmekteyiz ki homofobi itikadi bir sorundur.

Mazlum-Der, karı koca Dilipaklar ve Hilal Kaplan gibi kimi kişi ve kurumlar bugünlerde Müslüman eşcinselleri hiçe sayarak bir ikili dil kullanmaya başlamışlardır. Bu ikili dil muhatap aldıkları lgbtt aktivistleri açısından belki de doğru olabilir. Yalnız bilinmelidir ki iman kaygısı gütmeyen çevreler öncelikle iman kaygısı gütmedikleri için eleştirilmelidir. İnanç kaygısı olmayan bir eşcinselin eşcinselliği değil belirttiğim kaygısızlığıdır aslolan. Karşınızda sürekli olarak kaygısız eşcinsel görmekten mütevellit nasıl olurda inançlı eşcinselleri hiçe sayarak söz ve tutumlarda bulunabilirsiniz? Bunun cevabını biliyoruz. İtikadi açıdan homofobinin değerlendirmesini yapmadığınız için!

Artık geriye dönülmez bir durumun içindeyiz. Müslüman eşcinseller vardır. Müslüman eşcinseller inanç kaygısı olmadığı için lgbtt aktivistleri ile yollarını ayırmıştır. İnanç kaygısı Müslüman eşcinseller açısından asıl belirleyici olan haldir. Bundan dolayı heteroseksüel Müslümanlarında yollarını belirlemelerini isteriz. Bu homofobinin itikadi açıdan değerlendirilmesidir. Mazlum-Der, Hilal Kaplan ve Dilipaklar artık karar verin; harici misiniz, mutezile mi? Ya da “BİZ”den mi?
"

gayderviş

15 yorum:

  1. Eflatun merhaba:)

    Ali İle Ramazan'ı okudun mu?

    YanıtlaSil
  2. mü'minler kardeştir....h.şerif. bunu hangi akıl,izan reddediyor?ve lütfen kimse islamı kendine yontarak bu gerçek dindir demesin ve kimse Allah adına hüküm vermesin....islamı kendi kalıplarına göre belirlemeyi ve sürdürmeyi bırakmalılar...yazınız gerçekten irdeleyici ve tespiti doğru olmuş...böyle yazıları müsaadenizle kaynak belirterek arkadaşlarıma da göndermek istiyorum ki ne kadar ışık yayabilirsek o kadar karanlıklar azalır.......teşekkürler ve devamını da samimiyetle bekliyorum...

    YanıtlaSil
  3. @yüksekökçe
    merhaba, henüz okumadım.

    @kristal,
    inşallah, Allahın inayeti ile devam edeceğiz. desteğinizle güzel paylaşımlar damlanın suda yayılması gibi her muhtaca ulaşacak...

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle böyle dolu dolu ve güzel yazılarınız için size teşekkür ediyorum.Bahsettiğiniz itikadi ayrımın belirli kişilerce yapılmış şahsi yorumlar olduğunu düşünüyorum .Dinimizde eşcinsellikle ilgili yeterli fıkhi tartışmalrın yapılmamasıyla birlikte pek çok yorum, kişiel kavram kargaşaı ,katogarize edilerek ve sınıfallaştırılarak yapılıyor.Eşcinsellik eşittir pompei sapkınları ilişkisi kurulup konunun detayına gidilmiyor.Özellikle tek tip kitap okuyan belki alanında çok değerli kişiler bile sınırı aşabiliyor.Dinde asolan sizlerinde o güzel yazılarınızda belirttiğiniz biliş ve arkasından gelen iman ve yanış değil mi dir? Asıl vurgulamak istediğim şey Malezya da bile eşcinsellikle ilgili bu kadar fetva verilirken bizim günümüz ilim alimlerimiz neredeler ? Bu konuda televizyonlarda gördüğümüz gibi suni ve şişirilmiş olmayan; meselenin özüne inilmiş eşcinsel olan kişilerin hangi nedenlerle (ki aile içi yada dışı taciz gibi kafa karıştırıcı ,doğuştan, hormanal vb.bi çok doğal ve acı verici ,kişilerin sosyo ekonomik ,kültürel şartlarını irdeleyen )eşcinsel olup bu tercihleri yaptıkları konusunda cesurca konuşup (konuşup diyorum çünkü birçok tecavüz ve insan katliamının bu kadar kolayca sunulduğu tartışıldığı konuşturulduğu ve günlerce insanların gözüne sokulduğu bir ülkedeyiz) kafalardaki gri renkleri aydınlatma yoluna gitseler bu konunun ülkemizin ve dünyanın bir gerçeği olduğunu ve artık bir tabu olmadığını kabul etseler, açıklamalarını daha sağduyulu ve aydınlatıcı olarak yapıp ya da bunu da yapamıyorlarsa ötekileştirme yoluna başvurmadan ve zarar vermeden en azından sussalar gerçektende dinimiz adına büyük bir hizmet vermiş olmazlar mı?Şahsi kanaatim eşcinselliğin bir öcü gibi tanıtılması yerine yukarıda bahsettiğim insani ve sosyal yanına ağırlık verilerek asıl hastalık olan homofobiden kurtulunmalı.Bunu başarmak bizim için zor olmamalı neden mi çünkü biz Ne olursan ol gel yüz kerede bin kerede olsa tövbeni bozsanda gel diyen bir ecdadın evlatlarıyız. .saygılar ...

    YanıtlaSil
  5. ben de yakında gay ve din diye bir blog açacaktım bu bloga denk geldim. 5 vakit namazını kılan, zinadan uzak duran müslüman bir gayim. elhamdülillah. bizim de olduğumuzu bilenler varmış ne güzel.

    YanıtlaSil
  6. Biliyor musunuz ne yapmak lazim? Bütün homofobikleri Almanya'da Türk olarak yasamaya davet etmek! O zaman sadece farkli oldugu icin ezilmenin ve asagilanmanin ne demek oldugunu görürler. Biraz bayagica bir yaklasim olacak ama, benim cocuklarim onlarin cocuklarindan Almanca da dahil olmak üzere bütün derslerde daha iyi, ben onlardan daha cok Alman klasigi okudum, egitimim daha iyi ama ben her konuda onlarin degil bir adim metrelerce gerisinden baslamak zorundayim, gittigim heryerde (kizimin okul takimi maclari, opera farketmez) tenim bir ton daha koyu oldugu icin bakislar bana yönelmek zorunda. Kusura bakmayin, benim fevri yorumum sizin sade, sakin ve güzel üslubunuzu yansitan blogunuza yakismadi. Sadece cogunluktan farkli olmanin nasil bir sey oldugunu anladigimi yazmak istedim. Farkliysaniz ne ve kim olursaniz olun itiliyorsunuz. Aci bir sey bu. Size sonunda günesin göründügü Almanya'dan sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  7. @adsız'lar ve @daydreamer,
    desteğiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. sürekli paylaşalım ki, ortaya çıksın ve bir payda oluşsun. bu ortak paydadan doğacak kültür, hayattan ümidi kalmamışlara ümit olsun, bizden sonrakilere güzel bir dünya bıraksın.

    YanıtlaSil
  8. not: yazımı yanlışlıkla konuyla ilgsiz yerden gönderdiğimi fark ettim daha anlamlı olması için buradan yayımlarsanız memnun olurum.

    sevgili blog yazarları ve arkadaşlar öncelikle yukarıdaki tüm samimiyetimle yazmış olduğum yazıda kendimin bile inanmadığı iki hatamı düzeltmek istiyorum birincisi eşcinsellik eşittir Lut kavmi ilişkisi klişesi sorunsalı vardır.( çünkü Pompei halkı mazlum insanlara ettikleri olmadık zulümleri nedeniyle gazaba uğramışlardır.) ikincisi ise eşcinsellikle ilgili fetvalar Malezya değil Endonezya da verilmiştir. ( eşcinsellik caizdir fetvası çıkmış.) muhtemelen sizin farkettiğiniz ve iyi niyetinizle yayınladığınız benim gecenin bir vakti yapmış olduğum hatalarımı düzeltmek istedim.

    Bir de şu sıralar Elif Şafak ın Aşk isimli romanını okuyorum yazarımızın duruşunu harika tasvirlediği sevgi sultanı Mevlana nın dünyadaki en iyi dostu karekteri duruşu zamanının çok ötesinde olan Tebrizli Şems gibi bir alim olsaydı herhalde blog konusu kişilere gerekli cevapları daha afilli bi biçimde verebilirdi diye düşünüyorum-bu şahıs sinde duyduğunuz okuduğunuz gibi zamanında en olmadık kişilerle cüzzamlı ,hayat kadınları ve mağdur kişilerle muhabbet kurmuş onları en olmadık biçimde savunmuş bu yüzden tabi delilikle de itham edilmiş.)...
    son olarak eklemek istediğim şey benim tesellim de sizleri yeni tanıyan birisi olarak güç ve anlam kazanmam oldu.Özellikle sevgili Eflatoon kardeşim ( kendisi inançlı olmayan ancak insani duruşunu sevdiğim bir tanıdığımın profiline çok uyuyorsun. bu yüzden izin verirsen sen dilini kullanmak istiyorum) tam yeri gelmişken sana bloğunun hayatımı değiştirdiğini tüm samimiyetimle söylemek istiyorum.-Bir fark yarattığını -en azından benim için-düşünüyorum.
    Gaylerinde onurlu ve ahlaklı bir duruşa sahip rol modellerinin olduğunu umarım gözü ve en önemlisi kalbi kapalı olan kişilerde anlarlar. Böyle güzel bir site hazırladığın için Allah senden razı olsun kardeşim. sana ve sitedeki arkadaşlarıma selam ve muhabbet ediyor dua sevgi ve muhhabbetinizi diliyorum.
    Bişnev

    YanıtlaSil
  9. EFlatoon merhaba, ben bir gazeteciyim, son tartismalarin eksikligini cok guzel ozetlemissin, roportaj vermeyi dusunur musun?

    YanıtlaSil
  10. "Müslüman eşcinseller inanç kaygısı olmadığı için lgbtt aktivistleri ile yollarını ayırmıştır" demişsiniz... müslüman eşcinsellerin oluşturduğu herhangi bir sivil toplum yapısı, veya daha gayriresmi bile olsa, herhangi bir topluluk, bu işi kendine dert edinmiş birileri var mı ki? Ben şahsen lgbtt ve benzeri gruplarla beraber olmak istemiyorum, kaş yapayım derken göz çıkartmamak adına... Ancak başka kimse de yok gibi duruyor. Sizin böyle bir yapılanma veya topluluktan haberiniz var mı eflatoon?
    Bir de sanki 2009-10 yıllarında daha aktif bir blogmuş bu, şimdi niye bu kadar suskun? bir sebebi var mıdır?
    selamlar...
    candlesandveils

    YanıtlaSil
  11. @candlesandveils,
    bu yazıyı gayderviş ismini kullanan bir arkadaşımız yazdı ben de yayınladım. içinde benim de katıldığım çok güzel noktalara değinilmiş.

    evet her iki kimliği birden taşımak derdi ile hareket etmek göreceli olarak başta daha zor ve vakit kaybettiricidir. lakin kendi bünyenizde bu ruh ahengini yakaladıktan sonra çevrenizle paylaşabilirsiniz. o zaman homofobi ile yaralı ve teselli arayan bir ruha ulaştığınızda sadece onunla ortak bir kimlik taşıyor olmayı değil aynı zamanda hayatını, bu hayatın da ötesini nazara alarak yürüyebilecek bir ümitle destekleyebilirsiniz. Allah dilerse kalpleri çevirir ve size dost eder. bunu sadece büyük şehirlerde değil, her yerde yapabilirsiniz. bir araya gelince cinsellik gibi dini ve milli kimlikleri paylaşmak pek değerlidir.

    ben de çevremle bunu yapıyorum ve şevk alıyorum. hatta o denli ki, bu bloga ancak yeni maddeler için yazı ekliyorum. suskunluğunu bozacak konu paylaşımlarınızı ve desteğinizi beklerim...

    YanıtlaSil
  12. Eşcinsel olmak ve namaz kılmak dini vecibelerini yerine getirmek...

    Ne eşcinsel olmaktan ne de müslüman olmaktan vazgeçemiyorum... Bu tür ilişkiler yaşayınca kendimden nefret ediyorum yapmıcam bir daha diyorum Allaha sığınıyorum. Namazlarımı kılıyorum kılmayınca içim rahat etmiyor. An geliyor ve şeytana uyup tekrar cinsel eğilimlerime yenik düşüyorum. Hiç bir zaman iyiki böle bi deneyim yaşadım diye mutlu olmadım... Hep vicdan azabı çektim, hep korktum, çok ağladım... Defalarca kendime Rabbime söz verdim bir daha yapmıcam diye... Ama nafile o kadar zor ki yapmamak. Ölümün gerçeklik olduğunu düşündükçe içim ürperiyor korkuyorum. Eşcinsel olmak ve Alla^h'tan korkan bir müslüman olmak bu tercihlerin içinde en zoru... :(

    YanıtlaSil
  13. namaza nasıl başlayacağım bana bi yol gösterin erkeksi dişi
    eşcinselim yani chapstick lezbiyenim biran önce bana
    yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. imam-ı ali (r.a.) bir sözü vardır. şeriat zahire bakar. ben heteroseksüel erkek görünümlüyüm. eşcinselim deyince hoca efendiler oturup eski kitaplardan hünsa çift cinsiyetlilik nedir onu aramışlar çıkarmışlar. genel görünüme göre usül belirleriz diye hazırlanmışlar. görüşünce şaşırdılar. ben erkeğim erkek olmakla bir sıkıntım yok. cinselliğimi de seviyorum. ruhumun dengi olarak da kendi cinsimden birisini diliyorum diye tarif ettim. bu durumda ibadetimde özel bir uygulamaya gerek olmadığını söylediler. zaten ben de bu şekilde hayatıma devam ediyorum. sizin farklı bir durumunuz yoksa o zaman ibadete başlama gayretinizi tebrikle beraber hemen uygulamaya geçmenizi tavsiye ederim.

      Sil