30 Nisan 2009 Perşembe

Eşcinsel annelerine önemli TAVSİYELER


Dr. Nesrin Yetkin, çocuğunun eşcinsel olduğunu öğrenen ailelere şu önerilerde bulunuyor:
• Cinsel yönelim kişinin kendisinin de ailesinin de seçebileceği ya da değiştirebileceği bir durum değil. Suçluluk, pişmanlık gibi duygulara kapılmamalı, bunu çocuklarına yansıtmamalılar.
• Profesyonel yardım alabilirler.
• Dünyanın sonu gelmiş, çocukları korkunç bir suç işlemiş ya da yüz kızartıcı bir durum varmış gibi davranmamalılar.
• Kendini suçlu hisseden çocuğa dünyada tek eşcinselin kendisi olmadığı söylenmeli.
• Cinsel yönelimi ne olursa olsun, çocuklara sevgi gösterilmeli ve destek olunmalı.
• Çocuğun toplumla ilişki kurmasına çalışılmalı.
• Kişi ailesi tarafından evlendirilmeye ya da ilişkiye zorlanmamalı.
Ergenlikte fark ediliyor
Kişilerin, eşcinsel olduklarını genel olarak ergenlik döneminde fark ettiklerini kaydeden Yetkin, bazı eşcinsellerin, toplumdaki `homofobi` nedeniyle yönelimlerini bir süre reddettiklerini, kendilerini karşı cinse ilgi duymaya zorladıklarını anlatıyor.
Dr. Nesrin Yetkin, bir heteroseksüelin bir eşcinselle arkadaşlık etmesinin, ruh sağlığını etkilemeyeceğini belirterek şunları söylüyor: `Cinsel yönelim asla görme veya örnek alma ile oluşmaz, değiştirilemez. Cinsel yönelim aile içinden örnek alma ile oluşsaydı, kimse eşcinsel olamazdı.`
`Kendinizi gizlemeyin`
Toplumda pek çok kişinin, hatta eşcinsellerin bile eşcinselleri dışladığını belirten Dr. Yetkin şöyle konuşuyor: `Toplumda azınlıkta kalan daima dışlanır. Önyargılar da bunu etkiler. Sosyal konumları iyi olan eşcinsellerin kendilerini gizlemekten vazgeçmeleri olumlu olacaktır. Ön yargıların değiştirilmesinde medyanın tartışılmaz rolü var. Bu konu medyada ne kadar konuşulur, tartışılırsa yanlış bilgilerin düzelmesi de o kadar kolaylaşır`

7 yorum:

  1. içten paylaşımın için teşekkür ederim. bu kadar özelini paylaşmak bu blogu daha da değerli kılıyor.

    hepimizin hayatında göründüğü gibi, Allah bizi dinliyor, gayret ve arayışımızı izliyor, bize en güzel cevabı en müsait anda yolluyor. bununla bizi hamd ve şükre sevkediyor. alimler o cevabın birden perdenin kaldırılıp eğrinin eğri, doğrunun doğru yol olarak gösterilmesi olarak tarif ederler. onun cevap olduğunu ve size uygun olduğunu bilirsiniz. bu hidayetin de tarifidir. en büyük bir nimettir. mademki bizi bu güne getirmiş öyleyse istikbale de götürecek O dur.

    dualarım hepimiz için... Cenab-ı Hak rızası yolunda bizi şefkati ile terakki ettirsin, ilerletsin, yürütsün...

    YanıtlaSil
  2. pardon,bloga tam alisamadim ve yeni yeni ogreniyorum, yorumumda oynama yapim derken,toptan sildim ya:(
    Daha uygun bi sekilde becerebilirsem yeniden ekliyorum, umarim bu kez olur.
    Test test,test birki:)

    """
    slm millet.Bende birkac sey paylasmak istiyorum burada. Yazi cok guzel ve bilinclendirici,bunun icin tesekkurler.
    Genc bir gay olarak,cok zorlu donemlerden sonra biraz biraz dengeye geldim sanirim,yani kendimi kabullenme konusunda.
    Ve bunda cok okumanin,arastirmanin,ve Allah'in sevgisine siginmanin cok buyuk rolu oldu.Aslinda oyle sacma ve paradox bi durum ki.Yani escinsel oldugunuz taa cocuklugunuzdan beri cok acik,ve bunu en iyi bilen aileniz,sonucta sizi onlar buyutuyor. Ama gel gor ki,o durumdan hic bahsetmeyerek,ustunu orterek ,gecistirerek yasamaya zorlaniyoruz.Hem gayler,hem aileler,hem etraf konu komsu,akraba,arkadas herkez herkez birbirine tiyatro oynuyo.Cok trajikomik bi durum aslinda:):( Ergenlik caglarimda kendimi farkettim(tabiki cocukken cinselligi bilmediginiz icin o zamanlar disa vurumlar daha farkli oluyodu,yani kizlarla oynama,evcilik,vs gibi
    Ama bu farkedisle beraber inanilmaz bir endise ve korku da basladi. Ben cok dindar biriydim ve ailemde oyle, ve simdi o zamanlardan kalma gunluklerime bakinca cok garip oluyorum,inanin ilk gencligimin her dakikasi aciyla gecmis:(:(
    Ben cehenneme mi gidicem, hic asik olamicam, hayatim boyle gecicek, gercek ask istiyorum, nolur yardim et Allah'im vs gibi cumlelerle dolu sayfalar. Ve hep yalvardim Allah'a,nolur yol goster,uzaklara gideyim,cok uzaklara gideyim diye._Sanirim kurtulmak istedim o zorluklardan, oss bi yandan,icsel sorunlar bi yandan, surekli saklanmaya calismak ama aksine daha da gorunur olmak, biryandan vucudunuzdaki fiziksel degisimler... Tam anlamiyla berbatti,it was exactly like a hell... Fakat Allah beni yine duydu ve cok buyuk bir mucize ile,ne ailemin maddi durumu yetmesine,nede sartlar elvermesine ragmen duam kabul oldu ve kendimi Irlanda gibi bir ulkede,turkie'den cok uzakta buldum:)
    Thanx God:) Ha burasi farkli mi?Kulturel olarak pek fark yok, yani malesef escinsellik her kulturde ve toplumda kotu bisey olarak gorulmus.Burasi da ayni ama burada en azindan insanlarin dinsel bakisi yok,cogu atheist cunku.(onlar acisindan uzulmuyo diilim)
    Onlar olaya ne yaparsan yap,umrumda dil olarak bakiyolar.Bizde ise dinin verdigi + bir yasaklama,+ bir dislama geliyor.(Ki guzel dinimizde asla bole bisi yok,insanlar cahil ,olay sadece bu) Ve ustune insanlar turkiyede yada iranda escinselleri cok cok daha rahat disliyolar,cunku icleri rahat, yani "din yasaklamis abi, bunlar Lut Kavmi gibi,toptan cehennemlik" gibi vs seyler bilirsiniz iste.
    Ben burada kendi formulumu ve turkiyeye en uygun tarzi buldugumu dusunuyorum.(Tabi bu belki benimki gibi enazindan biraz daha egitimli,vicdanli ne bilim az daha modern aileler icin gecerli olabilir, ama farkli egitimsiz aileleri olanlari,evlilige zorlayanlari filan bilemiyom tabi. Mesela benim ailemde asla beni evlilige zorlama gibi bi durum olamaz.Basindan beri orta sinifa gore biraz daha modern bakis acisina sahip bi aileye sahiptim ve bunun icin hep tesekkur ettim Rabbime) Ok,This is the formula:
    a)Escinselliginizi asla aile ile konusmayacaksiniz,b)cinsel yada dini tartismalara girmiyeceksiniz ama biseylerin farkli oldugunu da belli edeceksiniz.Zaten beyni ve akli olan herkez neyin ne oldugunu cok iyi biliyo ve goruyo.Yani siz gay olmaniza ragmen,yok evlenicemde,iste ne bilim bole erkeksi masallar anlatip kimseyi kandiramazsiniz.Bilen zaten sizin ne oldugunuzu biliyo.O halde maskaraliga ve tiyatroya gerek yok.
    Sadece kendiniz olun, ve tabiki ASIRIYA kacmayin.
    Yani simdi siz ben gay'im, ben buyum deyipte,gidip simsiyah dapdar bi deri pantolon ile babanizin karsisina cikarsaniz,mazallah adamcagizin yuregine inme ihtimali cok yuksek:)
    Sonucta bizimde anlayisli olmamiz gerekiyor.Onlarin bizden daha yasakci bir donemde yetisip,daha kati bir kulturle yetistigini unutmamak lazim.Hem istedigi style icinde olamayan, ne bilim her istedigi aksesuari,takiyi vs takamayan sadece biz gay'ler diiliz ki. Bircok heteroseksuel genc kiz ve erkek arkadasimizda sirf toplumsal ve cevresel baskilar yuzunden istedigi sekilde giyinemiyo mesela. Alin daha surda erkeklerin kupe takma olayi bile yeni yeni normal gozukmeye basladi turkiede.Daha dune kadar her kupeli,her saci uzun ipne damgasi filan yerdi yalan mi?:)
    Demek ki toplum da yavas yavas degisiyor ve bazi seyleri kabulleniyo.
    Ha bunca seyden sonra ben sahsen gay oldugumu bu ulkede acikladim mi? Tabiki hayir.Birincisi kimsenin benim gay olup olmadigimi bilmesine gerek yok, ikincisi bu benim ozelim,ucuncusu INSANLAR toplumda fikirleri ile ve yaptiklari ile var olur,sadece cinselligi ile var olmaya calisanlara ne dendigi zaten hepinizin malumu:)
    O yuzden gay'ligimi "Biliyo musun,ben gay'im"diyerek kimseye aciklamam,aciklamadim.Belkide daha zamani deil,bilemiyorum.Ama tek bildigim ve emin oldugum sey,Gay oldugum,ve Yuce Allah eger bir sabah beni aniden heteroseksuel olarak uyandirmazsa,omrumun sonuna kadar gay olarak yasayacagimdir. Tek istedigim sey,iyi biri olmak, iyi bir musluman olmak, ve Yuce Yaraticimizin yolunda yuruyup ebedi hayata ulasmak. Insallah hakkimizda hayirlisi olur.
    Soyleyeceklerim bu kadar millet,
    bu arada bana cok dua edin ya,maneviyatim baya bozuldu gibi,(I did so many bad things:(
    Dualarinizi beklerim,AEO
    """
    kusura bakmain arkadaslar,parca parca oldu ama,umarim ifade edebildim,
    neyse bays,Yuce Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyunca içim bi tuhaf oldu, gerçekten çok iyi açıklamışşın... dicek bişiy bulamıyorum...

      Sil
  3. cansin koray haklı bence.İnsan gay olduğunu böyle tiyatrolar ile saklamamalı.Ben de gay olduğumu anladığımda çok üzüldüm,acı çektim,depresyona girdim.Ama Rabbim bana yol gösterdi.Şimdilik ilişkilere girmiyorum.Şimdilik ALLAHa sadık bir kulum.Ama ne zamana kadar bilmem...

    YanıtlaSil
  4. içten payalaşımlarınız çok güzel... yalnız ufak bir ekleme yapayım. ne geçmişde yaşadıklarınızın ne de gelecek de illa olacağını düşündüklerinizin Allahla aranıza girmesine, iman ve ibadetten uzaklaştırmasına izin vermeyin. biliyorsunuz ahiretin tek sermayesini ne olursa olsun elden bırakmamalı...

    YanıtlaSil
  5. <<>> okudum ve katiliyorum.. Bence cocuklarini anlamaya caliwmalidirlar. Onlarin ustune giderek cocuklarina daha cok zarar verirler. Mesala benim escinsel cocugum olsaydi onu kiracak bir tek laf etmezdim. Butun annelere de bunu tavsiye ediyorum. Bence anneler cocuklarini escinsel olsa bile kendi haline birakmalilar.. Eyer cocuk istemediyi bir hayati yawamaga zorlaniliyorsa mutlu olamaz. Belki escinsel olunca da mutlu olmaz amma yawamaya zorlanilmiw bir hayatdan iyidir.. Her kese iyi gunler... Ramazan bayraminiz kutlu olsun!!!! ARZU_16

    YanıtlaSil