21 Nisan 2010 Çarşamba

Gerçekten Eşcinsel miydiler?


Hz. Lut (a.s)’ın tebliğ ile vazifelendirildiği kavmin erkekleri, bizim anladığımız anlamda eşcinsel miydi? Hz. Lut (a.s)’ın tebliğ ile vazifelendirildiği kavminin kadınları arasında hemcinsler arası cinsel pratik var mıydı?

Eşcinsellik kavramı aslında son yüzyılın bir kavramıdır. Hemcinsler arası cinsel pratik tarih boyunca var olmasına rağmen “eşcinsel” kimliğin ortaya çıkması henüz çok yenidir. Eğer eşcinsellik İslam açısından tam anlamıyla masaya yatırılacaksa bu hususa özellikle dikkat edilmelidir. Uzun yıllardır İslam dünyası eşcinsel kimliği erkeklerin hemcinsleriyle olan cinsel pratiği üzerinden değerlendirmiştir. Bunun nedeniyse Lut kavmi kıssasında geçen erkeklerin erkeklere yönelik cinsel saldırısıdır. Dikkat edilirse bu kıssada kadınların kadınlara yönelik cinsel pratiği ve açık bir şekilde görünür olan transseksüel hal değerlendirilmemiştir. Değişik surelerde geçen kıssadan anlıyoruz ki bu kavim kendi kavimlerinden olmayan genç erkeklere tecavüz etmekte, kendilerine söz ile dahi karşı konulmasını yasaklamakta ve ahiret gününe inanmamaktadır.

Mezhepler, kimilerinin iddia ettiği gibi, hemcinsler arası cinsel pratiğin sadece hangi ceza ile cezalandırılıp cezalandırılmayacağı üzerine tartışmamıştır. Hemcinsler arası cinsel pratiğin günah olup olmadığı da tartışılmıştır. Biz, dini metinlerin “dipnotlarından” anlıyoruz ki sünni mezheplerden olan Zahiriye Mezhebi hemcinsler arası cinsel pratiği ceza ve günah kategorisi içinde değerlendirmemiştir. Diğer mezheplerse hemcinsler arası cinsel pratiği ölüm (Maliki ve Hanbeli Mezhepleri), dayak (Şafi Mezhebi) ve kadın erkek zinasından daha düşük bir cezalandırma (Hanefi Mezhebi – hemcinsler arası cinsel pratikte nesep sorunu olmaması ve suç/cinayet oranın düşük olması nedeniyle) gibi her birisi bir diğerinden farklı ceza öngörmüştür. Yani ortada “İcma” diyebileceğimiz bir durum söz konusu değildir.

Peki hemcinsler arası cinsel pratiğin cezalandırılması gerektiğine kanaat getirmiş fakihler bu konuda neden birbirinden farklı cezalar öngörmüştür. Çünkü Kuranda hemcinsler arası cinsel pratiğe karşı ceza hükmü içerir bir ayet yoktur. Hemcinsler arası cinsel ilişki konusundaki tartışmayı bitirecek hadisler ya birbiriyle çelişmekte ya da güvenilir bulunmamaktadır (Hanefiler). Şimdi işin ilginç tarafı günümüzün mütedeyyin kesimleri, Kuranda açık açık ceza hükmü bildirilmiş birçok fiile karşı artık kanıksarcasına tepki göstermemekte, sıradan kabul etmektedir. Fakat bırakın ceza hükmünün ne olduğunu, günah olup olmadığı dahi tartışılmış ve ortak bir karara varılamamış olan hemcinsler arası cinsel pratik ediminin kavramıyla, günümüzün bir kimliğini, eşcinselliği, tartışmaktadırlar.

Eğer İslam’da eşcinselliği tartışacaksanız baştaki soruların cevabını vermek zorundasınız. Hz. Lut (a.s)’ın tebliğ ile vazifelendirildiği kavmin erkekleri eşcinsel miydi? Hz. Lut (a.s)’ın tebliğ ile vazifelendirildiği kavmim kadınları arasında hemcinsler arası cinsel pratik var mıydı?

Kimi erkekler sadece kadınlara karşı cinsel saldırı fiilinde bulunmaz. Malumdur ki kimi erkekler, erkeklere ve kız ya da erkek çocuklara da cinsel saldırıda bulunabilmektedir. Bu yüzden ilk sorumuz üzerine Müslüman kardeşlerimizi yeniden düşünmeye davet ediyoruz. Hz. Lut (a.s)’ın tebliğ ile gönderildiği kavmin erkekleri eşcinsel miydi?

Diğer sorumuz ise açık bir şekilde Müslüman kardeşlerimize yönelik eşcinselliği düşünmeye bir çağrıdır. Sizi yıllarca kandırdılar kardeşlerim. Sizler uzunca bir süredir Google da “İslam” ve “eşcinsellik” kelimelerini girdiğiniz vakit eşcinsellerin Dr. Yusuf Karaçay’ın açıklamasıyla “bağırsak paraziti sebebiyle” eşcinsel olduğunu okudunuz. Eşcinselliği ismi geçen zatın kendi tabiriyle “anüs kaşıntısı” zanneden bir anlayış sizi yıllardır yanıltıyor kardeşim; yoksa Allah Lut kavmini değil bağırsak parazitlerini helak ederdi… kadın eşcinselliği üzerine lütfen düşünün. Kadın eşcinselliği üzerine biraz olsun düşünürseniz eğer, o helak edilen kavmin aslında neden helak edildiğini de idrak edersiniz.

gayderviş

6 yorum:

  1. Kaç gündür salık verdiğiniz ''düşünün'' kelimesini düşündüm durdum ama fazla bi şey anlayamadım doğrusu.Anlayabildiklerim ise;birincisi:ayetler öyle yoruma açık verilmiş ki bu kadar kaos ve tartışmaya sebebiyet verilmek istenmiş gibi.ikincisi de:sadece erkek eşcinseller için örnek verilmiş,kadın eşcinseller için gerek duyulmamış bile.hatta yukarıda dediğim gibi öylesine yoruma açık ki,sizin de değiniz gibi eşcinsel bile olmaları şüpheli kesinlikle ve orada/ortada zulüm olduğu apaçık.insan,eşsinsel olsun ya da olmasın hiçbir şekilde hiçbir şeye zorlanılmaz,iradesine hükmedilmez.ama islam dünyası(!),bu insana yapılan saldırıyı,zulmü,zorlamayı göreceği yerde kalkıp da ''aaa,erkeklere yanaşmışlar'' anlamını ortaya dökerek üzüm yemeyi bırakıp zavallı bağcıyı dövmeye başlamışlar.Allah her kulunu özel ve orijinal yaratıp ona mükemmel bir değer vermişken bizler kalkıp da verilen bu değeri sanki onları biz yaratmışız gibi düşürmeye çalışıyor hatta hayli de başarıyoruz.ve en korkuncu da bunu Allah için yaptığımızı savunacak dehşetine düşürüyoruz.ilah,tek'ken kaklıp da yeni yetme tanrıcıklara(!) da noluyo...? ilahi! iyya ke na'büdü ve iyya ke nestaiyn..diyorum tüm bu zavallılar için...mutlak gerçeğe kavuşmak duasıyla...beklediğim konuyu sonunda karşıma çıkardığınız ve gözler önüne serdiğiniz için minnettarım ve yine sizden özellikle lut kavmi hakkında daha da irdeleyici konular yazmanızı şiddetle istemek durumundayım.gayret ve çalışmanıza çok teşekkürler eflatoon,Rabbim en güzel karşılığını versin size...

    YanıtlaSil
  2. Bloğu yeni gören ve seçerek okuyanlar için bir dipnot olarak yazma gereği duydum ki, Bu kavmin eşcinsel olmadığının kanıtı...

    Türk Diyanet Vakfı Yayınları'ndan çıkan:

    "Peygamberler Tarihi" adlı kitapta yayınlan bilgilerdir...

    Herkes okuyup bilgi sahibi olabilir..

    Selametle..

    YanıtlaSil
  3. bende düşündüm fakat sizinle aynı görüşte değilim isterdim ki olmak.kavmin kendi aralarında rıza ile topluca yapılan cinsel aktiviteleri var.rıza ile olmayan tecavüz olayları da var bu ikisini ayırmak pek mümkün görünmüyor.birbirlerine bu istek üzerinden hakim olmak ve bu yolda diğer çirkin eylemleri de var itaatsizlik koğuculuk cimrilik yol kesme vb...şimdiki bireysel ilişkilerde zaman ve tövbe kapısı açıktır ama Allah bu kavmi topluca haddi aştıkları için değil bireysellikten doğan ve toplumun herkesiminde de bulunan bir durumdan dolayı helak etmiştir.belkide sırf bu yüzden bu kavim böyle yaratılmıştır.eşcinselliğini eyleme vurmayan veya tövbesinde bulunan insanlar için hayatları boyunca ağır ama hep göz önünde bulundurulması gereken bir olgu olmasından dolayı önümüzde durmaktadır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bireysellikten doğan ve topluma yayılan ve bir kavmi yok edecek tek olgu Allaha savaş ilan etmek ve bu yolda hareket etmek olduğunu sadece Kur'an değil cümle kitaplar yazmış. oradaki olayın pencerelerden görüntülerini toplayıp sonra benzer kareleri kendi çevresinde arayıp yakıştırmalarla eşcinselliğin pratiğe dökülüp dökülmemesi üstünden tefsir etmeye çalışmayı çok hırpalayıcı buluyorum. kudsi manaları fiile döktüydü yok dökmediydi diye değil, kökleri ile dayandığını inceler ve bundan fiile çıkışı ile Kur'an ne kadar tarif etti ise o kadarını algılarız. yapılan her ek bizi başka hedeflerle ve suçlamalarımızla kararacak hayatlarla çarpıştırır. onlar yok olmuş bitmiş gitmiş. yaşayanlardan benzerleri hedef diye ilan etmek imana yakışmaz. hususi muhasebe isteyen kendi nefsine vursun.

      Sil
    2. Allaha savaş ilan etmenin tek bir yolu olduğunu ben bilmememekle beraber hiç bir yerde de bulamadım.kudsi manalar çerçevesinde çıkarılan sonuçlarda değişmeyecektir bu doğrultuda ,siz kaba veya popilist bir yaklaşım olarak görebilirsiniz ama gerçekleri ne değiştirebilir.Kuran biz eksik hiçbirşey bırakmadık diyorsa ve bizde buna iman ediyorsak konuşmalıyız bunları.amacım ayrıştırmak değil birleştirmek aksi olsaydı sıkı bir takipçiniz olmazdım.yaşayanlardan benzerleri yığınlarca var .diğer tarafta kendini sorgulayan ruhundaki inceliğinin sırrına doğrularla erişebilecek taraflarlarda umutla mutlaka var.

      Sil